Ferrari F138 - Pożegnanie z ósemką
Kilka dni temu w Maranello najbardziej zaufani klienci marki Ferrari mieli okazję poznać nadchodzące supercoupe o wewnętrznym oznaczeniu F150, dla którego pokonanie pętli Nurburgring Nordschleife ma być kwestią niecałych 7 minut. Dziś w tym samym miejscu Włosi pokazali swój nowy bolid Formuły 1.
Czerwona maszyna otrzymała imię F138, upamiętniające koniec 8-letniej ery silników 8-cylindrowych w roku 2013 (w kolejnym sezonie wejdą doładowane V6). Projekt, noszący fabryczne oznaczenie 664, jest już pięćdziesiątym dziewiątym samochodem Ferrari przygotowanym do mistrzostw F1. Auto stanowi ewolucję zeszłorocznego bolidu F2012, a w Maranello pracują już z poświęceniem nad samochodem na rok 2014.
Nowy pojazd korzysta w dalszym ciągu z zawieszenia typu pull-rod z przodu i z tyłu. Największe zmiany zaszły w jego aerodynamice, ale większość z nich zobaczymy dopiero przed pierwszym wyścigiem. Poprawiony układ hamulcowy, praca elektroniki i systemu KERS, wydajniejsze systemy chłodzenia, redukcja masy i zwiększenie sztywności konstrukcji to szczegóły.
F138 będzie się poruszało dzięki silnikowi typu 056 produkcji Ferrari. Ośmiocylindowa, widlasta jednostka o kącie rozwarcia 90 stopni, 32 zaworach i prawie 2,4 litrach pojemności rozkręca się do 18 tysięcy obrotów na minutę. Umieszczony centralnie motor waży co najmniej 95 kilogramów i współpracuje z 60-kilowatowym systemem KERS. Bolid waży zaledwie 642 kilogramy.
Kierowcami Ferrari pozostaną Fernando Alonso oraz Felipe Massa. Alonso walczył w ubiegłym roku o mistrzostwo świata do ostatniej eliminacji, ulegając ostatecznie Vettelowi. Hiszpan wygrał trzy Grand Prix, pięć razy był drugi i pięć razy trzeci. Massa zaliczył znacznie słabszy sezon, szczególnie w pierwszej połowie i tylko dwa razy wspiął się na podium, nie wygrał żadnego wyścigu. Ferrari zajęło w tabeli konstruktorów drugie miejsce.
Źródło/zdjęcia: f138.ferrari.com Ferrari F138 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum