Aktualności

Toyota TS030 Hybrid - Ostrzy zęby

Toyota Racing obwieszcza gotowość do startów w serii FIA World Endurance Championship z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans na czele. Pierwszy z ośmiu wyścig serii zaplanowano dopiero na połowę kwietnia na Silversone, ale nową ewolucję TS030 pokazano już dziś na torze Paul Ricard High Tech Test Track we Francji.

W minionym sezonie hybrydową TS030 wystawiono w sześciu wyścigach, z których wygrano trzy. W wyścigu Le Mans zabrakło szczęścia: jeden egzemplarz rozbił się nie z własnej winy, a drugi wyeliminowała awaria silnika. W tym roku maszyna budowana w niemieckim Toyota Motorsport została poprawiona pod każdym względem: pracy zawieszenia, konstrukcji kadłuba, aerodynamiki i układu napędowego. Zniwelowano także straty wynikłe ze zwiększenia w tym roku masy prototypów klasy LMP1 o 15 kilogramów.

Toyota TS030 Hybrid

Układ napędowy auta przygotowano w placówce Toyota Motor Sport Division w Higashifuji w Japonii. Samochód w dalszym ciągu napędzany jest wolnossącym, benzynowym silnikiem V8 o pojemności 3,4 litrów i mocy około 530 KM, który wspomagany jest teraz unikatowym, hybrydowym systemem opartym o tak zwane super kondensatory. Układ ten może dostarczyć w kluczowych momentach zastrzyk aż 300 koni mechanicznych!

Toyota TS030 Hybrid

Zespół Toyota Racing wystawi do startów dwie sztuki TS030 Hybrid. Samochód z numerem #7 poprowadzą Alex Wurz, Nicolas Lapierre i Kazuki Nakajima, a w maszynie z numerem #8 zasiądą Anthony Davidson, Stephane Sarrazin i Sebastien Buemi. Tegoroczny sezon World Endurance Championship wystartuje 14 kwietnia 6-godzinną eliminacją na Silversone. Wyścig 24 Heures du Mans, w którym Toyota będzie walczyła o wygraną z Audi, odbędzie się w weekend 22/23 czerwca.

Źródło/zdjęcia: toyotahybridracing.com Toyota TS030 Hybrid na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij