Aktualności
22.02.2013

MTM R8 V10 Biturbo GT Jaśniejszy blask

Wypolerowane na połysk Audi R8 wygląda znajomo? To nie przypadek. Auto jest kolejnym krokiem w ewolucji pokazanego dokładnie dwa lata temu przez Motoren Technik Mayer modelu R8 V10 Biturbo, który produkował aż 777 koni mechanicznych. W tym roku niemieckie coupe dysponuje jeszcze większą mocą.

W najnowszym R8 V10 Biturbo GT od MTM, przygotowanym na salon samochodowy w Genewie, nie pozostał ślad po seryjnym V10 o pojemności 5,2 litrów. Jego miejsce zajęło podwójnie doładowane, 5-litrowe V10 prosto z poprzedniej generacji RS6. Dzięki wysiłkom tunera połączony z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów motor generuje aż 802 konie mechaniczne i 892 niutonometry.

MTM R8 V10 Biturbo GT

Coupe stoi na nowych felgach Bimoto o średnicy 20 cali z ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup. W każdym rogu znajdują się nowe elementy regulowanego zawieszenia produkcji KW oraz nowe tarcze hamulcowe o średnicy 380 milimetrów z 8-tłoczkowymi zaciskami. Napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła.

MTM R8 V10 Biturbo GT

Efektami tak ekstremalnego tuningu są znakomite osiągi. R8 V10 Biturbo GT rozwija 100 km/h w czasie 3 sekund, 200 km/h w czasie 10,6 sekund, 300 km/h w czasie 26 sekund i przekracza prędkość 360 km/h. Samochód powstał tylko w jednym egzemplarzu, na którego budowę wydano już ponad 450 tysięcy euro (prawie 1,9 miliona złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij