Aktualności
16.10.2013

Chevrolet Camaro Z/28 Zdolna bestia

Wiosną przyszłego roku na amerykański rynek wejdzie Camaro Z/28. Maszynę dzieli od tej chwili jeszcze szereg testów. Na szczycie listy znajdziemy 10 godzin spędzone w ostatnich dniach na północnej pętli Nürburgringu, po których wszystko wskazuje na to, że coupe należy traktować bardzo poważnie.

Z/28 to model przygotowany specjalnie z myślą o jeździe torowej. W samochodzie w porównaniu do bazowego Camaro SS wprowadzono blisko 200 modyfikacji, głównie w strefie podwozia i poddano drastycznej kuracji odchudzającej. W porównaniu do ZL1 z doładowanym V8 o mocy 588 KM auto schudło aż o 136 kilogramów. W Z/28 po raz pierwszy w samochodzie seryjnym dostępne są opony Pirelli PZero Trofeo R w rozmiarze 305/30... na wszystkich czterech kołach!

Chevrolet Camaro Z/28

Inne wersje Camaro dostępne są z wariacjami 3,6-litrowego silnika V6 oraz 6,2-litrowego V8. Pod maską Camaro Z/28 pracuje coś zupełnie innego: 7-litrowe, wolnossące V8 serii LS7, które produkuje 511 koni mechanicznych i 652 niutonometrów. Napęd przekazywany jest na tylne koła poprzez ręczną, 6-stopniową przekładnię i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Za zatrzymanie auta odpowiadają hamulce Brembo z węglowo-ceramicznymi tarczami, które przy hamowaniu potrafią wygenerować przeciążenie rzędu 1,5 g.

Chevrolet Camaro Z/28

Chevrolet okupował Nordschleife kilka dni, w ciągu których samochód spędził na torze około 10 godzin i pokonał na torze prawie 1600 kilometrów, rejestrując za każdym razem czasy okrążenia poniżej ośmiu minut, nawet w obliczu obecności innych pojazdów. Najlepszym wynikiem było 7 minut i 37,4 sekund na częściowo mokrym torze i przy opadach deszczu na końcowym odcinku. To o 4 sekundy krócej, niż w przypadku Camaro ZL1. Producent kalkuluje, że w idealnych warunkach wyśrubowane Camaro może urwać jeszcze sześć sekund.

Chevrolet Camaro Z/28

Świetny wynik Camaro Z/28 stawia go przed czasami zarejestrowanymi przez Lexusa LFA (zwykłego, nie "Nürburgring Edition"), Porsche 911 Carrerę S, Mercedes-Benza SLS AMG, Lamborghini Murcielago LP640, Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggerę i Ferrari 458 Italię. W 6-sekundowym zasięgu auta znajduje się między innymi Nisan GT-R SpecV, Audi R8 GT, Koenigsegg CCX, Pagani Zonda F, Porsche 911 Turbo S oraz Porsche 911 GT3 RS. Czy ktoś nadal twierdzi, że amerykańskie wozy potrafią jeździć tylko na wprost?

Skomentuj na forumUdostępnij