Aktualności

6 Hours of Shanghai - Mistrzostwa rozstrzygnięte

Siódmą z ośmiu eliminacji w drugim sezonie serii FIA World Endurance Championship był wczorajszy wyścig w Szanghaju. Trwające sześć godzin zmagania mogły wyłonić mistrzów świata wśród kierowców. I tak właśnie się stało. Tytuł mistrzów świata wśród konstruktorów już w październiku zapewniło sobie Audi.

Rok temu w Chinach wygrała załoga Toyoty i to właśnie japońska marka z niemieckim zapleczem technicznym była faworytem sobotniego wyścigu. Audi, które w kwalifikacjach było niepokonane od maja, musiało uznać wyższość konkurencji. Po pole position sięgnęła para Lpierre i Wurz ze średnim czasem o 0,089 sekundy lepszym, niż Fassler, Lotterer i Treluyer w Audi. Trzecie pole startowe dla Toyoty (Buemi, Davidson, Sarrazin), czwarte dla Audi (Duval, Kristensen, McNish).

6 Hours of Shanghai

Eliminacja skompresowana do dwóch dni zamiast trzech okazała się dla Toyoty rozczarowaniem, choć początkowo nic na to nie wskazywało - po 18 minutach na czele znajdowały się oba prototypy TS030. Samochód z pole position na dwie godziny przed końcem stracił czas po złapaniu kapcia, ale zdołał wrócić na drugie miejsce. Druga Toyota, jadąca po wygraną, na 90 minut przed końcem musiała wycofać się z wyścigu z powodu połamanego zawieszenia.

6 Hours of Shanghai

Na torze, który niezbyt podchodzi Audi, zwyciężył zespół Fassler, Lotterer i Treluyer, który w czasie sześciu godzin pokonał 190 okrążeń. Lapierre i Wurz w Toyocie stracili do Audi tylko 15,4 sekund. Trzecie miejsce ze stratą jednego okrążenia zajęło trio Duval, Kristensen i McNish. Audi w tym roku w pucharze WEC wygrało aż sześć wyścigów i 14 razy zajmowało miejsca na podium.

6 Hours of Shanghai

W Chinach po tytuł mistrzów świata sięgnęli 31-letni Loic Duval z Francji, 46-letni Tom Kristensen z Danii i 43-letni Allan McNish ze Szkocji. Był to już dziesiąty tytuł mistrza świata w historii Audi. Poprzednie to: tytuł konstruktora w rajdach WRC w roku 1982 io 1984, tytuł mistrza kierowców WRC w roku 1983 i 1984, tytuł konstruktorów i kierowców w 1995 roku w serii Touring Car World Cup i WEC w 2012 roku oraz tegoroczny puchar konstruktorów w serii WEC.

6 Hours of Shanghai

W klasie LMP2 w Szanghaju najszybszy był zespół G-Drive Racing w prototypie Oreca 03 z silnikiem Nissana, grupę GTE Pro wygrała ekipa Aston Martin Racing w modelu V8 Vantage, a w klasie GTE Am triumfowała załoga 8 Star Motorsports w Ferrari 458 Italia. Do końca drugiego sezonu World Endurance Championship pozostał już tylko jeden wyścig. Będzie nim 6-godzinna eliminacja w Bahrajnie, którą zaplanowano na 30 listopada.

Źródło/zdjęcia: fiawec.com, Audi, Toyota FIA WEC na forumAudi R18 E-Tron Quattro na forumToyota TS030 Hybrid na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij