Ikeya IF-02RDS - Płynne ruchy
W życiu wielu zakładów, które specjalizują się w produkcji części i podzespołów samochodowych przychodzi w końcu moment, w którym decydują się na budowę auta własnego pomysłu. Taki właśnie kierunek obrało japońskie Ikeya Formula, które przedstawiło niedawno sportową maszynę o oznaczeniu IF-02RDS.
Ikeya Formula specjalizuje się we wszelkiego typu częściach do japońskich samochodów (od zawieszenia po szyby), a jej sztandarowym produktem jest mechanizm sekwencyjnej zmiany biegów. Model IF-02RDS to pierwsza próba zbudowania własnego samochodu (pomijając próby z wyścigowym bolidem z 1994 roku), dla którego inspiracją były prototypy startujące w mistrzostwach na długim dystansie, czyli między innymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Dzieło Ikeya nie ogranicza się do zamkniętych torów. Pojazd przygotowano z myślą o poruszaniu się po zwykłych drogach.
Pojazd, który na pierwszy rzut oka przypomina ścigacze klasy GT1 z drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych (ze szczególnym wskazaniem na Toyotę TS020 GT-One), pokazano pod koniec listopada na salonie samochodowym w Tokio. Prototyp bazuje na autorskiej, rurowej ramie, a do jego napędu wykorzystano turbodoładowaną, 4-cylindrową, 2-litrową jednostkę ze stajni Hondy (używaną między innymi w roadsterze S2000), którą umieszczono oczywiście w pozycji centralnej. Karoserię wykonano z materiału kompozytowego, wzmacnianego różnego rodzaju włóknami (FRP).
W konstrukcji modelu IF-02RDS wykorzystano między innymi autorską przekładnię z płynną zmianą biegów. Twórcy auta, których działalność sięga korzeniami do roku 1968, niestety nie chwalą się jego parametrami. Firma po cichu planuje, że na potrzeby rynku wewnętrznego Japonii mogłoby powstać do trzydziestu egzemplarzy z opcją instalacji innych jednostek napędowych, choćby Toyoty, a także możliwością sprzedaży w formie zestawów do samodzielnego złożenia.
Źródło/zdjęcia: ikeya-f.co.jpm inquirer.net Ikeya IF-02RDS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum