Aktualności
28.02.2014

Brabus G 800 iBusiness Prywatny mikrokosmos

Zeszłoroczna operacja Brabusa, podczas której klasę S 63 AMG przekształcono w 850-konne biuro na czterech kołach może wydawać się całkiem sensowna. Ale taką limuzyną nie zajedziemy wszędzie. Tuner doskonale zdawał sobie sprawę z ograniczeń swojego dzieła, co nadrabia tegoroczną premierą klasy G 65 AMG w wydaniu 800 iBusiness.

Luksusowa terenówka, która ma służyć jednocześnie jako centrum rozrywki i dowodzenia, została nafaszerowana elektroniką i mocą, a przy okazji poszerzona wizualnie (body kit serii Widestar), głównie po to, aby w każdym rogu zmienić 23-calowe koła z gumami o rozmiarze 305/35. Pokładowe multimedia opierają się o sprzęt firmy Apple: iPad Mini, Mac Mini, iPod Touch oraz Apple TV plus dwa 15,6-calowe monitory dla pasażerów z tyłu, zmieniarka DVD oraz dostęp do Internetu.

Brabus G 800 iBusiness

Model G 800 iBusiness porusza się dzięki podwójnie doładowanej jednostce V12 o pojemności blisko sześciu litrów. Motor produkuje okrągłe 800 KM oraz 1100 Nm, które zredukowano elektronicznie z poziomu 1420 Nm. Napęd ląduje stale na wszystkich czterech kołach poprzez 7-stopniowy automat. Rozwinięcie prędkości 100 km/h zajmuje zaledwie 4,2 sekundy, a seryjna kontrola rodzicielska nie pozwala na przekroczenie 250 km/h. Brabus zapewnia, że bez ograniczenia auto byłoby w stanie osiągnąć 270 km/h.

Brabus G 800 iBusiness

Samochód zostanie wyposażony również w nowe, adaptacyjne zawieszenie Brabus Ride Control, które przygotowano wspólnie z Bilsteinem. Producent deklaruje, że według obowiązujących norm wóz ma potrzebować średnio 17 litrów paliwa na 100 kilometrów. W ruchu miejskim wartość zużycia paliwa wzrośnie o prawie sześć litrów. Najnowsza propozycja tunera z Bottrop zadebiutuje już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Genewie.

Skomentuj na forumUdostępnij