Alfa Romeo 4C Spider - Kolejka po nagrody
Fiat od kilkunastu miesięcy pracuje wspólnie z Mazdą nad nowym, niewielkim roadsterem, który dotychczas postrzegany był jako przyszła MX-5 oraz bliźniacza Alfa Romeo. Okazuje się, że nic nie jest jeszcze pewne, a auto może okazać się Fiatem lub Abarthem. Co w takim razie z Alfą? Włosi zabezpieczyli się już modelem 4C Spider.
Drugi wariant nadwoziowy 4C może miłośników prawdziwych roadsterów, a w szczególności słynnej "Duetto", którą produkowano od 1966 aż do 1993 roku, rozczarować. Otwartość 4C na świeże powietrze sprowadza się do wycięcia kawałka dachu na wzór modeli targa, w których zdejmowana jest jedynie część bezpośrednio nad głowami kierowcy i pasażera. Większość śladów po tej operacji opatrzono elementami z lekkich włókien węglowych.
Zwiastun 4C Spider przynosi także oczekiwane od dawna, nowe światła z przodu, felgi z rozmiarze 19 cali na przednią oś i 20 cali na tylną, wydech Akrapovica z węglowo-tytanowymi końcówkami przeniesionymi z boków na środek auta oraz trójwarstwowy, biały lakier. Pojazd zbudowany wokół karbonowego kadłuba waży nadal niespełna 1000 kilogramów (w przypadku coupe, którego cena w Polsce zaczyna się od 220 tysięcy złotych, producent podaje masę własną 895 kilogramów).
Blisko 4-metrowe auto pobudzane jest 4-cylindrową, turbodoładowaną jednostką o pojemności prawie 1,75 litra, która daje 240 koni mechanicznych i 350 niutonometrów. Silnik połączono z dwusprzęgłowym automatem Alfa TCT, który może pracować także w trybie sekwencyjnym. Biegi zmieniamy wówczas łopatkami przy kierownicy. Model 4C Spider wejdzie na rynek w przyszłym roku, a z wprowadzonych w nim udoskonaleń skorzysta również wersja z zamkniętą karoserią.
Źródło/zdjęcia: Alfa Romeo Alfa Romeo 4C Spider na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum