Renault Megane RS 275 Trophy-R - W zdrowym ciele
Walka o najkrótszy czas przejazdu północnej pętli toru Nürburgring wśród samochodów produkowanych seryjnie z napędem na przednią oś trwa w najlepsze. W marcu tego roku poniżej ośmiu minut jako pierwszy zszedł 280-konny Seat Leon Cupra. Miesiąc temu Renault zapowiedziało, że również przebiło się do tego samego przedziału. Teraz mamy konkrety.
Teraz Francuzi ogłaszają oficjalnie: są najszybsi i po raz trzeci przejmują koronę Nordschleife. Pierwszy raz udało się w 2008 roku z Megane R26R, drugi raz w roku 2011 z Megane RS Trophy. W tym roku rekord wpada pod koła limitowanego Megane RS 275 Trophy-R, powstałego na bazie ujawnionego w maju Megane RS 275 Trophy. Wynik? Siedem minut i 54,36 sekund. To o czternaście sekund lepiej, niż poprzedni rekord marki i o cztery sekundy lepiej, niż Seat Leon Cupra 280.
Poza festiwalem kolorów na zewnątrz Trophy-R odróżnia się od zwykłego Trophy znaczącymi szczegółami technicznymi. Ten najważniejszy to zrzucenie prawie 100 kilogramów: 42 kilogramy stracono na wymianie przednich foteli na kubełki Recaro Pole Position z opcją w postaci 6-punktowej uprzęży, 16 kilogramów na wymianie akumulatora na baterie litowo-jonowe, 3 kilogramy na nowych, stalowo-aluminiowych tarczach hamulcowych o średnicy 350 milimetrów z przodu i 328 milimetrów z tyłu i kolejne kilogramy na amputacji tylnej kanapy.
Megane RS 275 Trophy-R porusza się na nowych, 19-calowych felgach z wyczynowym ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2, korzysta z podwozia Cup z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, tytanowego wydechu Akrapovica, regulowanym w jednym kierunku amortyzatorów Ölins z kompozytowymi sprężynami oraz 2-litrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego, którego moc sięga 275 koni mechanicznych. Model będzie limitowany do 250 egzemplarzy, dostępnych w 15 krajach. Renault zacznie przyjmować zamówienia już wkrótce, na początku tylko we Francji.
Źródło/zdjęcia: Renault Renault Megane RS 275 Trophy-R na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum