Peugeot 2008 DKR - Pod prąd
W przyszłym roku na trasę Rajdu Dakar po trwającej ćwierć wieku przerwie powróci Peugeot. Marka, która wygrała tu cztery razy, wystawi do walki o kolejne zwycięstwo model 2008 DKR. Kształty pojazdu ujawniono jeszcze w połowie kwietnia, a teraz Team Peugeot-Total odsłania pozostałe tajemnice auta, w tym najważniejsze szczegóły techniczne.
Peugeot postanowił zawalczyć o wygraną samochodem, który skonstruowano wbrew panującemu trendowi korzystania z układów przenoszących napęd na wszystkie koła. Model 2008 DKR będzie miał napędzaną tylko tylną oś, a takie rozwiązanie w myśl obowiązującego regulaminu pociągnie za sobą wiele korzyści. Te najważniejsze to: mniejsza masa auta, większe koła z regulowanym z kabiny ciśnieniem oraz znacznie większy skok zawieszenia w porównaniu do pojazdów 4x4 (460 zamiast 250 milimetrów).
Maszyna na rurowej, stalowej ramie przestrzennej z karoserią z włókien węglowych będzie mierzyć 410 centymetrów długości, 191 centymetrów wysokości i 203 centymetry szerokości przy masie 1280 kilogramów. Sercem auta będzie umieszczony centralnie, wysokoprężny silnik V6 o pojemności trzech litrów, mocy 340 koni mechanicznych i momencie obrotowym 800 niutonometrów. Jednostka napędowa z dwoma turbosprężarkami zostanie połączona z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów i podłączona pod 400-litrowy zbiornik paliwa.
Francuskie auto, które w najlepszym przypadku będzie mogło rozwinąć prędkość 200 km/h, poprowadzą Carlos Sainz, Cyril Despres i Stephane Peterhansel. Przyszłoroczny Dakar odbędzie się w dniach od 4 do 17 stycznia na trasie biegnącej przez Argentynę, Chile i Boliwię. Peugeot liczy na powtórkę z lat osiemdziesiątych, kiedy to dominował przez cztery lata w okresie 1987-1990. W modelach 205 T16 Grand Raid i 405 T16 Grand Raid wygrali wtedy: trzy razy Ari Vatanen i raz Juha Kankkunen.
Źródło/zdjęcia: peugeot-sport.com Peugeot 2008 DKR na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum