Aktualności
24.09.2014

Mercedes-AMG C 63 Szczęśliwy związek

Mercedes-AMG idzie za ciosem i prezentuje drugi model pod własną marką i drugi wykorzystujący zupełnie nową, widlastą ósemkę typu M178, która dwa tygodnie temu zadebiutowała pod długą maską coupe GT. Mowa o limuzynie i kombi C 63, co oznacza, że "63" w nazwie auta nabiera coraz mniejszego znaczenia i traci wszelkie odniesienia do rzeczywistości.

C 63 AMG poprzedniej generacji dysponowało wolnossącą jednostką V8 o pojemności 6,2 litrów, która produkowała początkowo 457 koni mechanicznych i sprzedało się w ilości blisko 40 tysięcy sztuk. Jeszcze za jego żywota do modeli 63 AMG klas CL, CLS oraz S weszło nowe, podwójnie doładowane V8 o pojemności 5,5 litrów. Dzisiejsze C 63 napędzane jest kolejnym V8 z dwiema turbosprężarkami, ale motor ma tylko cztery litry pojemności. Jednostka wywodzi się bezpośrednio z konstrukcji M178 i nosi oznaczenie M177 (największa różnica to obecność w pierwszym przypadku suchej miski olejowej). Tak samo, jak w przypadku modelu Mercedes-AMG GT samochód będzie dostępny w wersji podstawowej oraz w wydaniu S.

Mercedes-AMG C 63

Następca najpopularniejszego modelu z Affalterbach w bazowym wydaniu będzie dysponował mocą 476 KM i momentem obrotowym 650 Nm, które w wersji C 63 S zostaną podniesione do 510 KM i 700 Nm. W obu przypadkach silnik współpracuje z 7-stopniowym automatem AMG Speedshift MCT z trybem jazdy Sport+ i przenosi napęd na tylną oś. W modelu C 63 S pojawiają się dodatkowo adaptacyjne poduszki silnika, tryb jazdy Race, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego zamiast mechanicznej, 19-calowe felgi zamiast 18-calowych oraz, za dopłatą, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.

Mercedes-AMG C 63

W każdym C 63 znajdziemy nowe elementy karoserii, jak przeprojektowane zderzaki, progi, logotypy "V8 Biturbo", wzmocnione podwozie, nowe fotele i kierownicę, adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, układ ESP działający w trzech różnych trybach (On, Off, Sport Handling Mode) i elektronicznych asystentów Intelligent Drive, znanych od kilku miesięcy limuzyn klas E i S (w standardzie Attention Assist oraz Collision Prevention Assist Plus). Na rozwinięcie prędkości 100 km/h ważący 1640 kilogramów model potrzebuje 4,1 sekund. C 63 S jest o 0,1 sekundy szybszy, a kombi w każdym przypadku o 0,1 sekundy wolniejsze. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Mercedes-AMG C 63

Mercedes-AMG C 63, potrzebujący w zależności od wersji średnio 8,2-8,6 litrów paliwa na 100 kilometrów, zadebiutuje przed publicznością już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Paryżu. W sprzedaży auto pojawi się w lutym przyszłego roku w wersji 510-konnej i w kwietniu w wydaniu 476-konnym. Na starcie dostępna będzie także limitowana seria "Edition 1" ze smaczkami stylistycznymi i dodatkowym wyposażeniem. Każdy egzemplarz będzie można poddać również programowi indywidualizacji. Cen pojazdu producent na razie nie zdradza.

Skomentuj na forumUdostępnij