Toyota GT 86 CS-R3 - Kapitał początkowy
Toyota Motorsport kończy prace nad rajdowym coupe GT 86 CS-R3, które już wkrótce wyląduje w rękach pierwszych klientów. Przygotowywany u naszych zachodnich sąsiadów samochód pokazał się jako przecierający szlaki prototyp w zeszłorocznym Rajdzie Niemiec, który miał miejsce w sierpniu. Swoje pierwsze punkty za wyniki auto powinno zacząć zbierać latem.
GT 86 CS-R3 w ilości nawet dziesięciu egzemplarzy zadebiutuje na początku czerwca w Rajdzie Niedersachsen w pobliżu Hanover, który będzie jednocześnie pierwszą eliminacją nowego pucharu HJS TMG CS-R3 Trophy, organizowanego specjalnie dla tego modelu. Organizatorzy, HJS Emission Technology GmbH oraz Toyota Motorsport GmbH planują, że puchar będzie rozgrywany przez co najmniej trzy najbliższe sezony i w tym roku obejmie w sumie siedem rajdów.
Maszyna zmajstrowana przez zespół TMG waży zgodnie z przepisami 1080 kilogramów, a do jej napędu służy znany z modelu drogowego, 2-litrowy boxer serii FA20, który przeszedł oczywiście znaczące modyfikacje. Czterocylindrowa, wolnossąca jednostka oferuje teraz 238 koni mechanicznych oraz 230 niutonometrów, które na tylną oś z felgami Oz przekazuje sześciostopniowa skrzynia biegów firmy Drenth, wyczynowe sprzęgło z lekkim kołem zamachowym oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Na długiej liście nowych elementów zawieszenia znajdziemy między innymi regulowane amortyzatory marki Reiger.
Rajdowa GT 86 CS-R3 dostępna będzie jako zestaw do samodzielnego złożenia w cenie 84 tysięcy euro plus podatek VAT (dla zamówień do końca stycznia obowiązuje upust w wysokości 5 tysięcy euro). Kit obejmie karoserię, klatkę bezpieczeństwa, układ napędowy i wszystkie mechanizmy, zgodne z wymogami klasy FIA R3, w której Toyota ma być homologowana z początkami czerwca, uprawniającymi do startów nie tylko w rajdach regionalnych, ale także mistrzostwach świata WRC. We własnym zakresie należy zdobyć m.in. fotele, pasy bezpieczeństwa, gaśnicę, akumulator, komputer, felgi i opony oraz różnego typu osłony karoserii i podwozia.
Źródło/zdjęcia: toyota-motorsport.com Toyota GT 86 CS-R3 na forumToyota GT 86 - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum