Mercedes-AMG GT3 - Naprężone mięśnie
W styczniu do listy sukcesów torowego SLS AMG GT3 dopisano kolejną wygraną w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, ale dni niemieckiego ścigacza są już policzone. Już wkrótce maszynę zastąpi nowe dzieło AMG, które w tym tygodniu pojawi się na salonie samochodowym w Genewie. Mowa o modelu klasy GT3 na bazie drogowego coupe Mercedes-AMG GT.
Wyścigowy GT3, tak samo, jak auto drogowe, zbudowany został wokół aluminiowego podwozia, które wzmocniono stalową klatką bezpieczeństwa, otaczającą kierowcę usadowionego w kubełkowym fotelu z włókien węglowych. Aby obniżyć masę samochodu większość paneli z poszerzonego nadwozia wykonano z włókien węglowych, wyłączając z tego procesu właściwie tylko dach. Wszystkie koła zawieszono niezależnie na podwójnych wahaczach ze stopów aluminium.
AMG uznało, że podwójnie doładowana, widlasta ósemka o pojemności czterech litrów z drogowego GT nie jest przy obecnie panujących przepisach materiałem na samochód wyścigowy. Pod długą maską GT3 znajdziemy kolejne wydanie wolnossącego V8 o umownej pojemności 6,3 litrów - w rzeczywistości 6208 centymetrów sześciennych - rodem z SLS AMG GT3. Motor połączono z sekwencyjną skrzynią o sześciu biegach w układzie transaxle, czyli umieszczoną przy tylnej, napędzanej osi.
Pierwsze egzemplarze modelu Mercedes-AMG GT3 trafią do zespołów przed końcem tego roku z prawem do udziału w pucharach na całym świecie. Jakich? SLS AMG GT3 od sezonu 2010 występował między innymi w zawodach Blancpain Endurance Series, GT3 European Championship, VLN na Nürburgringu, Gulf 12 Hours, Pirelli World Challenge, British GT czy japońskim Super GT. W tym roku dołączy do nich fabryczne AMG Customer Sports Championship. Od rozpoczęcia kariery SLS, z którego korzysta dziś ponad 40 zespołów, pozwolił na wygranie 182 wyścigów w klasyfikacji generalnej, 98 razy sięgnął po pole position i 930 razy kończył eliminacje w pierwszej dziesiątce.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG GT3 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum