Aktualności
13.03.2015

Audi R8 E-Tron 2.0 Trudna sztuka

Audi uznało, że w drugiej generacji R8 nie będzie ani widlastej ósemki ani ręcznej skrzyni biegów. Silnik V8 nie pasuje już do wizerunku modelu, a na manuala w pierwszej serii decydowała się tylko garstka klientów. Tym samym alternatywą dla spalinowego silnika V10 w nowym wydaniu R8 będzie coś zupełnie innego: elektryczne R8 E-Tron.

Elektrycznemu R8 E-Tron pierwszej generacji "nie wyszło". Intensywne prace nad samochodem, który jako koncept pojawił się już w 2009 roku, zakończyły się na odkładanych ciągle obietnicach wejścia do produkcji i budową małej floty prototypów, które producent zachował dla siebie. Ostatnie z nich dysponowały mocą 380 KM, momentem 818 Nm, rozpędzały się do setki w czasie 3,2 sekund i na jednym ładowaniu baterii mogły pokonać do 215 kilometrów. Coupe zapisało się także na Nordschleife z czasem przejazdu jednego okrążenia w 8 minut i 9,01 sekund.

Audi R8 E-Tron 2.0

Na temat najnowszego R8 E-Tron 2.0 producent nie zdradza jeszcze wszystkiego. Wiadomo już, że model dysponuje mocą maksymalnie 462 koni mechanicznych i momentem obrotowym dochodzącym do 920 Nm, płynącymi z dwóch silników elektrycznych. Najbardziej istotną zmianą są litowo-jonowe akumulatory nowego typu o pojemności 92 kilowatogodzin, dzięki którym wyeliminowano największą bolączkę auta: mały zasięg. Teraz elektryczne Audi będzie mogło pokonać bez konieczności podłączenia pod prąd ponad 450 kilometrów. Naładowanie baterii w najlepszym przypadku będzie trwać niespełna dwie godziny.

Audi R8 E-Tron

Masa auta pozostaje tajemnicą. Nieoficjalnie mówi się o co najmniej 1840 kilogramach. Według producenta Audi R8 E-Tron 2.0 będzie potrzebowało tylko 3,9 sekund na rozpędzenie się do 100 km/h. Prędkość maksymalna coupe zostanie ograniczona do 210 km/h lub opcjonalnie do 250 km/h. Model trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, ale nie trafi do regularnej produkcji. R8 E-Tron 2.0 będzie budowane ręcznie tylko na indywidualne zamówienia. Cenę poznamy w przyszłości.

Skomentuj na forumUdostępnij