Aktualności

Audi TT Clubsport Turbo - Szybkie pchnięcia

Wiosna wśród marek z koncernu Volkswagena, które sprzedają najwięcej samochodów to okres wytężonej pracy nad pojedynczymi modelami, które prawdopodobnie nigdy nie trafią do produkcji. A wszystko z powodu spotkania Wörthersee, na które przybywają tysiące miłośników VW, Skody, Seata, Audi i nie tylko. Tą ostatnią markę w tym roku reprezentować będzie koncept małego TT.

Oczywiście nie będzie to zwykłe TT, ale pomyślane o ściganiu się po torze TT Clubsport Turbo, które formą i treścią nawiązuje do słynnego Audi 90 IMSA GTO z końca lat osiemdziesiątych. Wyścigowy przodek TT napędzany był pięciocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,2 litrów i mocy aż 730 koni mechanicznych. Koncepcyjne TT również korzysta z turbodoładowania, ale nie jest to turbodoładowanie, z jakim spotykamy się w modelach produkowanych seryjnie. To pierwsza próba implementacji w jednostce TFSI elektrycznego biturbo, które jest coraz bliższe pojawienia się na stałe w silnikach TDI.

Audi TT Clubsport Turbo

W koncepcie umieszczono 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik benzynowy, który współpracuje z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów. Motor uzbrojono w zwykłą turbosprężarkę oraz elektryczny kompresor, który wchodzi do akcji przede wszystkim wtedy, gdy przepływ spalin w wydechu nie jest wystarczający do wkręcenia turbiny na efektywne obroty. Działa to odstraszająco na turbo-dziurę i pozwala uzyskać jeszcze większą moc. Twórcy auta mówią o 600 koniach mechanicznych i 650 niutonometrach, które transportowane są stale na wszystkie cztery koła.

Audi TT Clubsport Turbo

Najnowsze dzieło Audi, zapakowane w bezlitośnie szatkujący powietrze, szeroki body kit, waży niecałe 1400 kilogramów, porusza się na 20-calowych kołach i zatrzymywane jest hamulcami z węglowo-ceramicznymi tarczami o średnicy 370 milimetrów na przedniej osi. Coupe rozwija prędkość 100 km/h w czasie 3,6 sekund i rozpędza się maksymalnie do 310 km/h. Elektryczny kompresor daje o sobie znać już na pierwszych kilkunastu metrach: TT Clubsport Turbo w ciągu pierwszych 2,5 sekund pokonuje 16 metrów, według Audi o sześć metrów więcej, niż model o podobnych parametrach, ale bez takowej sprężarki.

Źródło/zdjęcia: Audi Audi TT Clubsport Turbo na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij