BMW 435i ZHP Coupe - Amerykański paszport
BMW przygotowało dla swoich amerykańskich odbiorców specjalną edycję coupe serii 4, która skraca dystans do 431-konnego M4 i składa pokłony swojemu bliskiemu przodkowi. Przodkiem tym jest seria 3 generacji E46, która w 2003 roku została wzbogacona pakietem o oznaczeniu ZHP. Dzisiaj takie właśnie oznaczenie otrzymuje model 435i.
Amerykańskie 435i ZHP Coupe to pojazd naszpikowany elementami z katalogów oddziałów BMW M, BMW Individual i innych komórek, które obejmują podwozie, aerodynamikę, wnętrze oraz silnik. Pakiet nadwoziowy sprowadza się między innymi do dodatkowego ospoilerowania z włókien węglowych i tworzyw sztucznych oraz czarnej osłony chłodnicy. Nowe są 18-calowe felgi, zaciski hamulcowe, regulowane amortyzatory w ramach systemu Adaptive M Suspension oraz adaptacyjny układ wspomagania kierownicy.
Kolejna nowość w obrębie podwozia to dyferencjał z mechaniczną blokadą (do 30% w czasie przyspieszenia), któremu towarzyszą nowe nastawy kontroli trakcji. BMW wymieniło również układ wydechowy, który schudł o około cztery kilogramy. W środku trafimy między innymi na nową kierownicę i detale z aluminium. Do wyboru będą tylko dwa kolory nadwozia: Alpine White lub Black Sapphire. I dwie skrzynie biegów: ośmiostopniowy automat lub ręczna przekładnia o sześciu biegach.
Silnik dostanie znaczącego "kopa". Oprócz wspomnianego już wydechu BWM przygotowało nowy układ dolotowy, elektronikę i pokrywę. Moc rzędowej szóstki o pojemności prawie trzech litrów wzrosła z 306 do 340 koni mechanicznych. Moment obrotowy - w zwykłym 435i to 400 Nm - podskoczył dla automatu do 450 Nm, a dla ręcznej skrzyni do 430 Nm. W sprincie do setki urwano 0,2 sekundy, co dla automatu oznacza czas niecałych pięciu sekund. BMW 435i ZHP Coupe zostanie wyprodukowane w ilości zaledwie 100 egzemplarzy. Na europejski odpowiednik na razie się nie zapowiada.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW 435i ZHP Coupe na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum