Aktualności
17.09.2015

Audi E-tron Quattro Duży format

Audi przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego, luksusowego SUV'a dużego formatu o napędzie elektrycznym. Model ma być gotowy na początku 2018 roku, a już teraz jego narodziny zwiastuje koncept E-Tron Quattro, jedna z wielu premier sześćdziesiątego szóstego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.

Na pokład konceptu trafiły trzy silniki elektryczne: jeden na przednią oś i dwa na tylną. Razem dostarczają do 435 koni mechanicznych, a w trybie chwilowego zwiększenia napięcia do 503 KM. Moment obrotowy przekracza wówczas 800 niutonometrów. Rozdziałem momentu pomiędzy osie i koła tylnej osi steruje elektronika, która pozwala na pracę auta w jednym z dwóch trybów, S lub D, wpływających na dynamikę jazdy, tempo zużycia baterii i pracę systemu odzyskiwania energii z hamowania.

Audi E-tron Quattro

Litowo-jonowe baterie auta upchnięto w podłodze. Cała paczka ma pojemność 95 kWh, co pozwala na przejechanie bez zatrzymywania się przeszło 500 kilometrów. Baterie można ładować ze stacji prądu zmiennego lub stałego, indukcyjnie (samochód nad płytą indukcyjną ustawiają systemy prowadzenia autonomicznego), a także z pomocą umieszczonych na dachu paneli słonecznych. W przypadku korzystania ze 150-kilowatowej stacji baterie naładujemy do pełna w czasie około 50 minut.

Audi E-tron Quattro

E-Tron Quattro uzbrojono w światła Matrix LED, adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, system czterech kół skrętnych oraz ruchome elementy karoserii, które zmieniają położenie przy prędkości powyżej 80 km/h i zmniejszają opory powietrza (współczynnik oporu powietrza sięga 0,25 podczas gdy produkowane obecnie SUV'y nie schodzą z reguły poniżej 0,30). Niemiecka maszynka o długości 4,88 metrów rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,6 sekund. Jej prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h.

Skomentuj na forumUdostępnij