McLaren 675LT Spider - Posypka złota
McLaren Automotive kończy rok już piątą premierą w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Brytyjska firma, która produkuje samochody drogowe i wyścigowe od zaledwie pięciu lat ujawniła w tym tygodniu kolejny model z najwyższego szczebla rodziny Super Series. Oto 675LT Spider, jeden z najszybszych i najmocniejszych samochodów ze zdejmowanym dachem na rynku.
Premierowy Spider to drugi McLaren o oznaczeniu LT, Longtail, czyli z wydłużonym ogonem. Tak samo, jak w przypadku pokazanego pod koniec lutego coupe skupiono się na poprawie parametrów i elastyczności silnika, obniżeniu masy i aerodynamice. Maszynę wyróżnia m.in. znacznie powiększony splitter z przodu, dwukrotnie powiększone w porównaniu do 650S skrzydło z tyłu, służące również jako hamulec powietrzny i przeprojektowane zawieszenie przedniej osi z lżejszymi i sztywniejszymi sprężynami, na której o 20 milimetrów zwiększono rozstaw kół.
Pod skórą 675LT Spidera znajdziemy doskonale znane, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 3,8 litrów, w którym wymieniono ponad połowę komponentów. Nowe są między innymi turbosprężarki, głowice cylindrów, kolektory układu wydechowego, wałki rozrządu, korbowody i pompa paliwa. Efekt: 675 koni mechanicznych przy 7,1 tysiącach obrotów na minutę i 700 niutonometrów w zakresie od 5 do 6,5 tysięcy obrotów (na pierwszym biegu elektronika przepuszcza maksymalnie 600 Nm). Napęd przenoszony jest na tylną oś poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów SSG z łopatkami przy kierownicy.
Spider waży na sucho tylko 1270 kilogramów. Jest aż o sto kilogramów lżejszy od bazowego 650S i o 40 kilogramów cięższy od coupe 675LT, głównie z powodu instalacji mechanizmu ze składanym, trzyczęściowym, twardym dachem, działającym przy prędkościach do 30 km/h. Zorientowana na jak najlepsze osiągi maszyna porusza się na nowych, aluminiowych felgach Ultra-Lightweight z ogumieniem P Zero Trofeo R, które przygotowano specjalnie dla tego modelu we współpracy z włoskim Pirelli. Auto dostępne będzie m.in. w nowym, zarezerwowanym tylko dla niego, złotym lakierze Solis oraz z paczką Club Sport Professional, obejmującą elementy z włókien węglowych.
Najmłodsze dzieło McLarena potrzebuje jedynie 2,9 sekund na przekroczenie 100 km/h i tylko 8,1 sekund na przekroczenie 200 km/h (coupe w tym drugim przypadku legitymuje się wynikiem o 0,2 sekundy lepszym). Jego prędkość maksymalna sięga 326 km/h, a średni apetyt na paliwo nie ma schodzić poniżej 11,8 litrów na sto kilometrów. Brytyjczycy wypuszczą tylko 500 egzemplarzy 675LT z otwartą karoserią. Cena: 285,45 tysięcy funtów za sztukę. Obecnie to ponad 1,7 miliona złotych. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli latem przyszłego roku.
Źródło/zdjęcia: McLaren McLaren 675LT Spider na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum