Zenvo TS1 - Wewnętrzna przemiana
Zenvo Automotive z kilkoma prototypami super sportowego coupe o mocy przeszło 1100 koni mechanicznych i kilkoma wpadkami wizerunkowymi na koncie odgradza się od swojej przeszłości i prezentuje nowy model. Model, który na pierwszy rzut oka wygląda jak kolejna ewolucja znanego od ponad siedmiu lat coupe ST1. Nazwa również jest podobna: TS1.
Duński ST1 pojawił się publicznie ostatni raz jesienią ubiegłego roku na dziesiątej edycji Salon Prive. Jego produkcja była limitowana do 15 egzemplarzy w cenie 800 tysięcy euro każdy. Ile sprzedano? Tego producent nie ujawnia, ale wydaje się, że to już nieistotne. W tym miesiącu na osiemdziesiątym szóstym salonie samochodowym w Genewie zadebiutował gruntownie zmodernizowany TS1, którego produkcja będzie limitowana także do zaledwie 15 egzemplarzy. Producent otworzył już zapisy na potencjalnych właścicieli.
TS1 różni się z zewnątrz od ST1 jedynie detalami, jak światła czy pakiet aerodynamiczny. Twórcy auta tłumaczą się, że w oryginale nie było wiele do poprawienia, a ich uwagę poświęcono na zaprojektowanie zupełnie nowego wnętrza oraz jednostki napędowej. Siedmiolitrowy motor V8 z turbosprężarką i kompresorem przechodzi do historii. Jego miejsce zajmuje nowy silnik w układzie V8 o pojemności 5,9 litrów z dwiema sprężarkami i płaskim wałem korbowym, który zaprogramowano na trzech poziomach mocy: 659-konnym Wet, 862-konnym Sport oraz Race, którego moc dopiero zostanie ujawniona (ST1 w najmocniejszej wersji przekraczał 1250 koni mechanicznych).
Samochód będzie oferowany z wyborem jednej z dwóch skrzyni biegów: 7-stopniowym mechanizmem z łopatkami przy kierownicy i trybem pracy automatycznej oraz 7-stopniową przekładnią wzorowaną na mechanizmach z samochodów wyścigowych. Ręcznie budowany TS1 skorzysta z przeprojektowanego zawieszenia z częściami od KW, większych tarcz hamulcowych ze spieków węglowo-ceramicznych, opon Michelin Pilot Super Sport lub Michelin Pilot Sport Cup 2 oraz nieskończonych opcji indywidualizacji. Prędkość maksymalna auta będzie ograniczona do 375 kilometrów na godzinę.
Zenvo TS1 można oglądać na trwającej do trzynastego marca wystawie w Genewie. Na szwajcarski salon firma z Praestoe, za którą stoją Troels Vollertsen i Christian Brandt, przywiozła również drugą premierę, coupe o oznaczeniu TSR. To koncept TS1 w wersji przeznaczonej wyłącznie na tory wyścigowe, którą wyposażono w twardsze i znacznie obniżone zawieszenie, pełnowymiarowy pakiet aerodynamiczny z potężnym ospoilerowaniem i nietypowo wyciętymi nadkolami z tyłu, klatką bezpieczeństwa i kubełkowymi fotelami z sześciopunktowymi pasami. Planów na sprzedaż TSR na razie nie ma.
Źródło/zdjęcia: zenvoautomotive.com Zenvo TS1 na forumZenvo TSR na forumZenvo ST1 - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum