
Audi TT RS - Dynamiczny duet
Audi pokazało światu najsilniejszy jak dotąd, seryjny model z rodziny TT. Mowa o sportowym wozie w specyfikacji RS, który jako coupe oraz roadster zadebiutował na wystawie Beijing Motor Show. Jak zwykle pod jego maską zastaniemy pięciocylindrowy silnik o niepowtarzalnym brzmieniu i mocy przekraczającej kolejne granice.
Nowe TT RS wyróżniają się między innymi muskularnymi sylwetkami z poszerzonymi nadkolami i powiększonymi wlotami powietrza, nowymi felgami o średnicy 20 cali, rozbudowanym ospoilerowaniem, światłami z diod organicznych OLED z tyłu (po raz pierwszy w seryjnym Audi), nowym układem wydechowym z dwiema dużymi końcówkami, a także detalami z włókien węglowych, aluminium i emblematami RS. Roadster wyposażony jest w miękki, składany dach, który można złożyć lub rozłożyć przy prędkościach nie przekraczających 50 km/h.

Przeprojektowane zawieszenie i układ hamulcowy muszą stawić czoła mocy o 60 koni mechanicznych większej, niż w poprzedniej generacji TT RS. Pięciocylindrowy motor typu TFSI o pojemności 2,5 litrów dostarcza teraz okrągłe 400 KM. Maksymalny moment obrotowy sięga 480 Nm, które dostępne są w zakresie do 1700 do 5850 obr/min. Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła poprzez układ Quattro z wielopłytkowym sprzęgłem między osiami, systemem selektywnego sterowania rozkładem momentu obrotowego między poszczególnymi kołami oraz automatem S Tronic o siedmiu biegach.

Audi przewidziało dla nowego TT RS cztery tryby jazdy: Comfort, Auto, Dynamic oraz Individual. W tym ostatnim kierowca może ustawić pracę zawieszenia, układu kierowniczego, skrzyni biegów, charakterystykę pracy silnika i wydechu według własnego upodobania. Za dopłatą dostępne są między innymi tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych w miejscu tarcz stalowych, sportowe podwozie z amortyzatorami Magnetic Ride, rozbudowana nawigacja nawigację MMI Navigation, moduł Audi Connect ze stałym dostępem do internetu oraz nagłośnienie firmy Bang & Olufsen.

Audi TT RS z zamkniętą karoserią przyspiesza od zera do stu kilometrów na godzinę w czasie 3,7 sekundy. Roadsterowi sprint w tym samym przedziale zajmuje 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono tradycyjnie do 250 km/h, ale za dopłatą ograniczenie może zostać przesunięte do granicy 280 km/h. TT RS będzie można zobaczyć na żywo podczas tegorocznego salonu samochodowego w Pekinie, który dla zwykłych zwiedzających będzie otwarty w dniach od 29 kwietnia do czwartego maja.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi TT RS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum