Aktualności
28.05.2016

Peugeot L500 R Hybrid Błękitna smuga

W poniedziałek minie dokładnie sto lat od triumfu Dario Resty w Indianapolis 500 za kierownicą jednego z pierwszych, wyścigowych samochodów Peugeota. O sukcesach francuskiej marki na amerykańskiej ziemi w przeddzień setnego startu Indy 500 przypomina koncept L500 R Hybrid, wizja wyścigowej maszyny z oddziału Peugeot Sport.

Peugeot triumfował w pierwszych latach organizowania mistycznego Indianapolis 500 aż trzy razy. W roku 1913 wygrał Jules Goux, trzy lata później pierwszy był Resta, a w roku 1919 zwyciężył Howard Wilcox. Peugeoty, które radziły sobie świetnie również w Europie, należały do najnowocześniejszych i najszybszych samochodów na świecie. Model L76 z 7,6-litrowym silnikiem o mocy dochodzącej do 150 KM był pierwszym na świecie, udanym automobilem z motorem, do którego trafiła głowica z dwoma wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder. Maszyna ta mogła rozpędzić się do blisko 190 km/h.

Peugeot L500 R Hybrid

Dzisiejszy L500 R Hybrid to ukłon w stronę modelu L45, następcy L76, w którym Indianapolis 500 wygrał urodzony we Włoszech Resta. Błękitny kolor konceptu to nawiązanie do dawnych barw narodowych samochodów wyścigowych, a zwężający się tył to intuicyjne rozwiązanie znane między innymi z L45, które miało służyć zmniejszeniu oporów powietrza. W kabinie jest miejsce tylko dla kierowcy, który ma przed sobą między innymi hologramy. Dzięki zestawowi VR (wirtualna rzeczywistość) do załogi L500 można dodać pilota, który będzie wspomagał kierowcę zdalnie.

Peugeot L500 R Hybrid

L500 R Hybrid mierzy tylko jeden metr wysokości i waży skromne tysiąc kilogramów. To hybryda typu plug-in z silnikiem spalinowym oraz dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. Motor benzynowy to doskonale znana z Peugeotów produkowanych seryjnie jednostka o mocy 270 KM. Razem z elektrycznymi towarzyszami dostarcza ona w sumie do 500 koni mechanicznych i 730 niutonometrów. Charakter konceptu definiują ostatecznie wartości przyspieszeń: tylko 2,5 sekundy w sprincie od zera do stu kilometrów na godzinę i 19 sekund w sprincie na dystansie tysiąca metrów.

Skomentuj na forumUdostępnij