Mercedes-AMG E 43 Estate - Potęgowanie funkcji
Mercedes-Benz pokazał najnowszą generację swojej klasy E w nadwoziu typu kombi, która jesienią zajmie pozycję jednego z najbardziej pakownych i wszechstronnych modeli w ofercie koncernu. Niemcy przedstawili jednocześnie pierwszą wersję o wyżyłowanych osiągach, którą przygotowano w oddziale Mercedes-AMG. Oto zupełnie nowe E 43 Estate.
Nowa E-Class Estate z dynamiczną, opadającą linią dachu będzie dysponować bagażnikiem o pojemności 670 litrów, który po złożeniu siedzeń będzie można zwiększyć do 1820 litrów. W zależności od wersji do auta będzie można zapakować do 745 kilogramów i podpiąć przyczepę o masie do 2100 kilogramów. Standardem będzie pneumatyczne, samopoziomujące się zawieszenie tylnej osi. Wśród wielu opcji znajdzie się trzeci rząd siedzeń dla dzieci oraz jeszcze bardziej zaawansowane systemy jazdy autonomicznej Intelligent Drive (m.in. układ trzymania odpowiedniej odległości od samochodów z przodu, po raz pierwszy działający przy prędkościach do 210 km/h oraz po raz pierwszy system zdalnego parkowania za pomocą aplikacji na smartfona).
Modele firmowane przez markę Mercedes-Benz będą oferowane w pięciu wersjach silnikowych z czterema lub sześcioma cylindrami z automatyczną skrzynią o dziewięciu biegach 9G-Tronic w standardzie. Moc: od 150 do 333 koni mechanicznych. Mercedes-AMG E 43 Estate z systemem przeniesienia napędu na obie osie 4Matic - w normalnych warunkach 69% momentu obrotowego płynie na tylną oś - to maszyna z widlastą, turbodoładowaną szóstką o pojemności trzech litrów, z której przy 6,1 tysiącach obrotów na minutę wyciskane jest 401 koni mechanicznych. Już przy 2,5 tysiącach obrotów na minutę dostępny jest maksymalny moment obrotowy 520 niutonometrów, który opada powyżej pięciu tysięcy obrotów.
Kombi z Affalterbach z nowymi elementami karoserii, 19-calowymi felgami, przeprojektowanym zawieszeniem, tarczami hamulcowymi o średnicy 360 milimetrów przy wszystkich kołach będzie wykorzystywać skrzynię 9G-Tronic, w której m.in. skrócono czasy zmian przełożeń. Samochód ważący w stanie gotowym do jazdy 1855 kilogramów będzie tracił tylko 4,7 sekundy na rozpędzenie się do 100 km/h. Prędkość maksymalną jak zwykle ograniczono do 250 kilometrów na godzinę. Kierowca będzie miał do wyboru pięć trybów pracy skrzyni biegów ("Eco", "Comfort", "Sport", "Sport Plus" oraz "Individual"), dwa tryby pracy układu kierowniczego ("Comfort" i "Sport") i trzy tryby pracy zawieszenia ("Comfort", "Sport" oraz "Sport Plus").
System start/stop, tryb "szybowania" w zakresie prędkości 60-160 km/h i inne zabiegi mają obniżyć apetyt V6 biturbo do 8,4 litrów benzyny na sto kilometrów w mieszanym cyklu jazdy (tylko 7 litrów w trasie, 11 litrów w mieście). Opcje obejmą między innymi fotele AMG Performance, detale kabiny z włókien węglowych oraz 20-calowe felgi. Sprzedaż modelu, który odsłonięto w tym tygodniu w Stuttgarcie, ruszy we wrześniu, a pierwsze sztuki wylądują na rynku w grudniu. Ceny nie są jeszcze znane, podobnie jak w przypadku limuzyny AMG E 43, która zadebiutowała pod koniec marca na salonie samochodowym w Nowym Jorku.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG E 43 na forumMercedes-AMG E-Class na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum