McLaren 570S Sprint - Lotny start
Zgodnie z zapowiedziami z marca gromadka najmniejszych modeli w ofercie brytyjskiego McLaren Automotive powiększa się o coupe dedykowane wszystkim oddanym weekendom spędzanym na torach wyścigowych. Mowa o modelu 570S Sprint, który łączy pod jednym dachem najlepsze cechy drogowego 570S Coupe oraz wyścigowego 570S GT4.
570S Sprint został opracowany wyłącznie z myślą o jeździe po torach wyścigowych i nie ma prawa do poruszania się po zwykłych drogach. Nie ograniczają go żadne regulaminy, co oznacza, że w bazowej postaci nie zobaczymy go w żadnej serii wyścigowej. Coupe złożono na węglowym kadłubie MonoCell II i wystrojono w jeszcze bardziej rozbudowany pakiet aerodynamiczny, niż w przypadku coupe klasy GT4 z wysoko postawionym skrzydłem z tyłu i dodatkowymi lotkami z przodu.
Z przodu auta upakowano nową chłodnicę, przygotowaną w myśl przepisów grupy GT3, z modelu 570S GT4 przeniesiono odpowiednio ukształtowaną podłogę, a kabinę zabudowano klatką bezpieczeństwa oraz zgodnymi z normami FIA systemem przeciwpożarowym i fotelem kierowcy z 6-punktową uprzężą (fotele dla pasażera jest opcją). Standardem w 570S Sprint są między innymi opony Pirelli na centralnie mocowanych felgach z magnezu oraz olej silnikowy New Life 0W-40, który opracowano wspólnie z firmą Mobil 1. Za dopłatą auto można wyposażyć m.in. w pneumatyczny system podnośników.
Sercem brytyjskiego auta jest umieszczony centralnie, podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 3,8 litrów, który współpracuje z 7-stopniową skrzynią SSG. McLaren wycenia auto na 148 tysięcy funtów (około 840 tysięcy złotych). Za dodatkową opłatą fabryka przygotuje pakiet modyfikacji, dzięki któremu maszyna będzie uprawniona do startu w pucharze British GT w klasie GT4. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli w przyszłym roku, a dwie pierwsze sztuki będzie można zobaczyć już w ten weekend podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Źródło/zdjęcia: McLaren McLaren 570S Sprint na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum