Citroen CXperience - Inne wrażenia
Citroen na jeden miesiąc przed otwarciem bram kolejnego salonu samochodowego w Paryżu pokazuje nam jedną z przygotowanych specjalnie na tą wystawę premier. Jest nią koncept luksusowej, stylowej limuzyny o dwubryłowym nadwoziu i nazwie CXperience, która ucieleśnia podejście francuskiej marki do wyższych segmentów.
Model CXperience został zbudowany na podwoziu z rozstawem osi równym trzem metrom. Pozbawiony słupków B samochód z otwieranymi w przeciwnych kierunkach drzwiami mierzy 485 centymetrów długości, ma prawie dwa metry szerokości i tylko 137 centymetrów wysokości. Dla spotęgowania wrażeń wzrokowych auto postawiono na kołach z pięcioramiennymi felgami o średnicy 22 cali i wyposażono w adaptacyjne światła w technologii LED o futurystycznym kształcie.
Czteroosobową kabinę opanowała cytrynowa tapicerka, panele z drewna orzechu włoskiego, jednoramienna kierownica oraz cyfrowe wyświetlane. Atmosferę wokół kierowcy i pasażerów tworzy odpowiednie oświetlenie, elementy ze starannie dobranych materiałów, przestrzenne nagłośnienie oraz... minimalizm. Kierowca ma pod ręką między innymi kamery, które obserwują przestrzeń dookoła auta, kamery, które pozwalają na pilnowanie pasażerów z tyłu oraz kamery i łącze pozwalające na przeprowadzenie wideokonferencji.
Citroen CXperience to maszyna o napędzie hybrydowym. Na układ napędowy składa się silnik spalinowy o mocy w zakresie od 150 do 200 KM, silnik elektryczny o mocy 80 kW, automatyczna skrzynia o ośmiu biegach oraz paczka baterii o pojemności 3 kWh, które ze zwykłego gniazdka ładują się w czasie 4,5 godzin. Maksymalna moc układu mieści się w zakresie od 250 do 300 koni mechanicznych, a przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego można przejechać do 60 kilometrów. Salon samochodowy w Paryżu, na którym zadebiutuje CXperience zostanie otworzony dla zwiedzających pierwszego października.
Źródło/zdjęcia: Citroen Citroen CXperience na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum