Aktualności
06.09.2016

Koenigsegg Agera RSR Nalot na Tokio

Pokazana w ubiegłym roku Agera RS to ostatni, regularny model Koenigsegga ze stale udoskonalanej serii, której produkcja rozpoczęła się jeszcze w 2002 roku. Kolejne sztuki super coupe ze Szwecji najechały w ostatnich tygodniach USA i Europę, a w dniu wczorajszym pojawiły się premierowo w Japonii. Były to egzemplarze w specyfikacji RSR.

Koenigsegg ograniczył produkcję Agery RS do zaledwie 25 egzemplarzy. W puli tej znalazła się amerykańska Agera XS, która zadebiutowała w sierpniu podczas Monterey Car Week, europejska Agera RS Naraya, która stanęła w ubiegłym tygodniu na brytyjskim Salon Prive oraz trzy sztuki Agery RSR, które zbudowano na specjalne zamówienie klientów z Japonii. Christian von Koenigsegg wraz z żoną odsłonili dwa auta w poniedziałek w Tokio w siedzibie Koenigsegg Japan, z której razem z trzecim zostaną wkrótce przekazane właścicielom.

Koenigsegg Agera RSR

Każdy z egzemplarzy o oznaczeniu RSR, podwozia numer 122-124, wyróżnia się indywidualnym wykończeniem kolorystycznym nadwoziem i wnętrza, wyposażeniem oraz dodatkami, które dostępne są w zwykłych Agerach RS za dopłatą lub które przygotowano tylko dla tych aut. Mowa między innymi o pokrywie silnika z charakterystyczną płetwą, zdejmowanym dachu oraz podwieszonym od góry tylnym skrzydle. Każdy z pojazdów porusza się na kołach z węglowymi obręczami i mimo rynku przeznaczenia ma kierownicę po lewej stronie.

Koenigsegg Agera RSR

Pod względem technicznym modele RSR nie obiegają od zwykłej Agery RS. Napędzają je umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane silniki V8 projektu Koenigsegga o pojemności prawie 5,1 litrów, które dostarczają aż 1176 koni mechanicznych i 1280 niutonometrów. Napęd w ważącym niecałe 1,3 tony samochodzie przenoszony jest tylko na tylną oś. Osiągi? Setka w niecałe trzy sekundy i maksymalnie grubo przeszło 400 kilometrów na godzinę. Dokładnymi liczbami Szwedzi niestety się nie chwalą.

Koenigsegg Agera RSR

Limitowana do 25 sztuk Agera RS jest ostatnim, regularnym modelem z serii, ale nie ostatnim w ogóle. Życie rodziny, której początek kariery sięga 2002 roku i oddania w ręce właściciela pierwszego modelu CC8S, ma zakończyć się na trzech zbudowanych na specjalne zamówienia modelach Agera Final. Pierwszy z nich pokazano w lutym tego roku. Później fabrykę Koenigsegga w Ängelholm pochłonie produkcja rewolucyjnego, hybrydowego modelu Regera z silnikiem spalinowym i elektrycznym o mocy przekraczającej półtora tysiąca koni mechanicznych.

Skomentuj na forumUdostępnij