BMW 5-Series - Siódma piątka
Wiosną przyszłego roku do salonów sprzedaży marki BMW na całym świecie wjedzie zupełnie nowa limuzyna serii 5, która doczekała się już siódmej generacji. Stylowy pojazd o sportowym charakterze będzie od lżejszy i dynamiczniejszy od poprzednika, a swojego kierowcę otoczy systemami wspomagania, komunikacji i obsługi.
Pierwszych sześć generacji BMW serii 5 sprzedało się w liczbie ponad 7,6 milionów egzemplarzy. W siódmej generacji dzięki jeszcze większemu zastosowaniu aluminium i wysoko wytrzymałych stali masa samochodu, w zależności od specyfikacji, spadła nawet o 100 kilogramów przy jednoczesnym obniżeniu środka ciężkości i poprawie rozkładu masy między osiami. Limuzyna wydłużyła się do 4935 milimetrów, a współczynnik oporu powietrza jej karoserii zmalał do rekordowo niskiej w klasie wartości 0,22. Stylistyka wozu jest ewolucją dotychczasowych dokonań BMW - tutaj nie może być zaskoczenia. Do wyboru jak zwykle będą różne body kity, w tym pakiet M.
"Piątka" będzie mogła pochwalić się między innymi aktywnym układem kierowniczym, który będzie można połączyć teraz z napędem na cztery koła xDrive, ruchomymi klapkami osłony chłodnicy, adaptacyjnymi reflektorami LED, fotelami sterowanymi za pomocą czujników dotykowych, kamerą stereoskopową z czujnikami radarowymi i ultradźwiękowymi oraz nowym układem sterowania iDrive z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, z którym można komunikować się również głosowo, gestami lub za pośrednictwem kontrolera. Nowy jest również wyświetlacz przezierny o powierzchni aż o 70% większej, niż poprzednio.
Systemy wspomagające kierowcę są w nowej serii 5 jeszcze liczniejsze. Oprócz asystentów wymijania i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku, dołączą do nas asystenci zmiany pasa ruchu oraz toru jazdy. Do jazdy całkowicie autonomicznej - Soon - zbliży nas aktywny regulator prędkości (Active Cruise Control): w zakresie prędkości od zera do 210 km/h samochód może na życzenie kierowcy przejąć dodawanie gazu, hamowanie i kierowanie, opcjonalny Intelligent Speed Assist pilnuje ograniczeń prędkości, a funkcja Auto Start/Stop działa teraz zależnie od trasy i ruchu na drodze. W ciasnych miejscach samochód będzie można zaparkować zdalnie.
Limuzyna ukrywająca się pod wewnętrznym oznaczeniem G30 otrzyma dwa nowe silniki wysokoprężne: 190-konny, 400-niutonometrowy w 520s oraz 265-konny, 620-niutinometrowy w 530d (napęd na tył lub cztery koła, 8-stopniowy Steptronic). W ofercie znajdzie się też 520d EfficientDynamics Edition, który ma spalać średnio tylko 3,9 litra paliwa na setkę oraz benzynowa hybryda typu plug-in 530e iPerformance z maksymalną mocą systemową 252 KM i elektrycznym zasięgiem 45 kilometrów. Gamę silników benzynowych otworzą: czterocylindrowa jednostka o mocy 252 KM i momencie 350 Nm w 530i oraz sześciocylindrowa jednostka o mocy 340 KM i momencie 450 Nm w 540i (napęd na tył lub cztery koła, 8-stopniowy Steptronic).
Regularną ofertę zamknie M550i xDrive sześciocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 4,4 litrów, napędem xDrive na obie osie oraz ośmiostopniową skrzynią biegów Steptronic. W takiej konfiguracji maszyna BMW będzie rozpędzać się do setki w czasie czterech sekund. Sprzedaż nowej "Piątki" w podstawowych wersjach silnikowych ma ruszyć w lutym przyszłego roku, modele EfficientDynamics, iPerformance oraz M550i dostępne będą od marca. Niemcy nie ujawniają jeszcze cennika. Nowego M5 należy spodziewać się w przyszłym roku, podobnie jak kombi i stylowego Gran Turismo.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW 5-Series na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum