Kia Stinger - Nauka polowania
Po latach kuszenia konceptami, zapowiedzi przeniesienia ich do rzeczywistości i miesiącach sygnalizowania, że coś się dzieje, Kia prezentuje zupełnie nowy model, który na zawsze zmieni jej wizerunek. Jest nim mocarny sedan Stinger, którego hasła promocyjne obejmują dawno nie słyszane "opracowany na Nürburgtingu".
Korzenie śmiałego projektu koreańskiej marki sięgają konceptu GT, który pokazano w 2011 roku. Kształty GT i długiego na 483 centymetry Stingera zaprojektowano w studiu stylistycznym Kii we Frankfurcie, a nad przygotowaniem samochodu pracowali specjaliści, którzy przenieśli się z innych koncernów, między innymi z BMW. Efekt ich prac można będzie zobaczyć na tegorocznej wystawie North American International Auto Show w Detroit, która dla zwykłych zwiedzających będzie otwarta w dniach od czternastego do dwudziestego drugiego stycznia.
Pięcioosobowy Stinger będzie najszybszym i najmocniejszym, produkowanym seryjnie modelem w historii Kii. W standardzie będzie napędzać go 2-litrowy, turbodoładowany silnik o czterech cylindrach i mocy około 260 KM. Ofertę zamknie podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności 3,3 litrów, mocy około 370 koni mechanicznych i momencie obrotowym 510 niutonometrów w Stingerze w wydaniu GT. Twójcy modelu celują w przyspieszenie od zera do setki na poziomie tylko 5,1 sekund i prędkość maksymalną prawie 270 kilometrów na godzinę.
Za przekazanie napędu w Stingerze odpowiedzialna będzie druga generacja 8-stopniowego automatu, który pojawił się po raz pierwszy w luksusowej limuzynie K900. Moc będzie lądować na tylnych lub wszystkich czterech kołach z systemem adaptacyjnego rozdziału momentu obrotowego (Dynamic Torque Vectoring Control). Po raz pierwszy u Kii pojawia się adaptacyjne zawieszenie Dynamic Stability Damping Control oraz pięć trybów jazdy, wypływające na pracę zawieszenia, układu kierowniczego, skrzyni biegów oraz silnika (tryby jazdy to: Personal, Eco, Sport, Comfort oraz Smart).
Nowa Kia będzie w każdej sytuacji wspierać swojego kierowcę systemami ostrzegania o zagrożeniach, awaryjnego hamowania, trzymania pasu ruchu, monitorowaniem martwych punktów czy adaptacyjnym tempomatem. Standardem będzie m.in. wyświetlacz przezierny oraz 7-calowy ekran dotykowy z autorskim systemem UVO, a wśród opcji znajdziemy rozbudowane nagłośnienie marki Harman Kardon o mocy 720 watów. Kia Stinger trafi do sprzedaży na terenie Europy w ostatnim kwartale tego roku. Wtedy też poznamy jej ceny i dokładne dane techniczne.
Źródło/zdjęcia: Kia Motors Kia Stinger na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum