Aktualności
13.01.2017

Subaru WRX STI Różne różności

Subaru pokazało odświeżone wydanie modelu WRX, który zobaczyliśmy pierwszy raz w listopadzie 2013 roku. Kilka tygodniu później zadebiutowała również wersja sportowa od Subaru Tecnica International. W tym roku WRX STI po kuracji odmładzającej debiutuje równolegle z modelem bazowym. Oba samochody można zobaczy na wystawie w Detroit.

Japończycy zafundowali WRX i wersji STI przeprojektowany przód ze zmienionym grillem, światłami, wlotami powietrza i nowymi strefami kontrolowanego zgniotu. W maszynie poprawiono również zawieszenie, układ hamulcowy, system przeniesienia napędu na obie osie i zainstalowano nowe systemy wspomagania kierowcy, w tym Auto Vehicle Hold, system ostrzegania EyeSight Assist Monitor oraz podążające za ruchem kierownicy światła Steering Responsive Headlights. STI po raz pierwszy porusza się na kołach z obręczami o średnicy 19 cali w każdym rogu.

Subaru WRX STI

Największą nowością w kabinie są regulowane fotele Recaro w pierwszym rzędzie oraz większy wyświetlacz o średnicy 5,9 cali (wcześniej 4,3 cala). Subaru skupiło się również na lepszym wyciszeniu wnętrza i nowych materiałach wykańczających. Układ napędowy obejmuje teraz zmodernizowaną, 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów (w bazowym WRX jako opcja dostępna jest bezstopniowa przekładnia Lineartronic), a w modelu STI elektroniczne sterowanie centralnego mechanizmu różnicowego zamiast wolniejszego i mniej precyzyjnego elektroniczno-mechanicznego z poprzedniej serii.

Subaru WRX STI

Jak Subaru przystało, WRX napędzane jest silnikami typu boxer, w tym przypadku czterocylindrowymi z turbodoładowaniem. W bazowym modelu jest to 2-litrowa jednostka o mocy 272 koni mechanicznych i momencie obrotowym 350 niutonometrów, a w STI mamy do czynienia z motorem o pojemności 2,5 litrów, mocy 309 koni mechanicznych i momencie 393 niutonometrów (specyfikacje na rynek USA, parametry aut na rynek japoński i kraje europejskie będą się nieznacznie różnić).

Skomentuj na forumUdostępnij