Jaguar F-Type - Przejrzystość celu
Do modeli, którym z początkiem roku 2017 ubyło wiosen dołącza po niespełna czterech i pół latach od premiery F-Type ze stajni koncernu Jaguar Land Rover. Dla brytyjskich maszyn oznacza to przede wszystkim zmiany w wyglądzie, nowe opcje na liście wyposażenia, nowe warianty napędowe oraz kilka elementów z plakietką "po raz pierwszy".
Odmłodzonego F-Type'a poznamy z zewnątrz przede wszystkim po nowych zderzakach i światłach, które wykonano w całości w technologii LED. W każdej wersji auta dostępny będzie teraz po raz pierwszy system infotainment Touch Pro, współpracujący z zestawem audio firmy Meridian oraz aplikacją ReRun. ReRun to pierwsza na świecie aplikacja telemetryczna, która współpracuje bezpośrednio z kamerami GoPro i dostarcza w czasie rzeczywistym obraz z kamery oraz parametry jazy (prędkość, pozycja przepustnicy, wybrany bieg, siły hamowania i przyspieszania i tak dalej).
Kolejne nowości w coupe i kabrioletach to fotele, które są o osiem kilogramów lżejsze od standardowych, zmienione panele z aluminium i chromu w kabinie oraz większy wybór kolorów tapicerki. Tak samo, jak poprzednio ofertę silnikową otwierać będą widlaste szóstki o pojemności trzech litrów ze sprężarką, która wyciska z nich 340 koni mechanicznych. Tabelę zamknie pięciolitrowe V8 ze sprężarką o mocy 575 koni mechanicznych w F-Type SVR, współpracujące z 8-stopniową przekładnią Quickshift i układem przeniesienia napędu na obie osie.
Dla przypieczętowania premiery nowego wozu Jaguar przygotował specjalną wersję F-Type 400 Sport Launch Edition, która dostępna będzie tylko przez jeden model rocznikowy. Samochód w takim wydaniu zasilany jest widlastą szóstką o pojemności trzech litrów, której moc zwiększono do 400 koni mechanicznych. Silnik współpracuje z przekładnią Quickshift oraz mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, które w zależności od wyboru klienta będą przenosić moc tylko na tył lub wszystkie koła. Launch Edition wyróżnią m.in. dodatkowe logotypy, Sport Design Pack (splitter, progi i dyfuzor w kolorze Dark Satin Gray) oraz hamulce Super Performance z tarczami o średnicy 380 milimetrów z przodu.
Bazowy, 340-konny F-Type z ręczną skrzynią biegów i napędem na tył będzie potrzebował 5,7 sekund na przekroczenie 100 km/h (5,3 sekund z przekładnią Quickshift). Model 400 Sport Launch Edition w tej samej próby wyjedzie z wynikiem 4,9 sekund (5,1 sekund w cięższej o 80 kilogramów wersji AWD). Model o mocy 575 KM z napędem na wszystkie cztery koła sprint od zera do setki zamknie w czasie tylko 3,7 sekund. Jego prędkość maksymalna w wersji z zamkniętą karoserią sięgnie aż 322 kilometrów na godzinę. Odświeżony F-Type trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku.
Źródło/zdjęcia: Jaguar Jaguar F-Type na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum