Nissan Onroak DPi - Bitwa trzech
W ubiegłym roku swoje zupełnie nowe prototypy klasy Daytona, którym pisana jest kariera w Ameryce Północnej na długim dystansie, pokazała Mazda oraz Cadillac. Ich plany będzie próbował pokrzyżować Nissan, którego maszyna pojawiła się pierwszy raz na testach Roar Before the 24 na torze Daytona i której pierwszy wyścig będzie miał miejsce już w ten weekend.
Nowa maszyna powstała na podwoziu francuskiego Onroak Automotive, które w ostatnich latach zasłynęło Ligierami grupy LMP2. Samochód bazuje na najnowszym Ligierze JS P217, mierzy 4745 milimetrów długości i zgodnie z przepisami waży 930 kilogramów. Jego przeznaczeniem na chwilę obecną jest tylko i wyłącznie północnoamerykański puchar SportsCar Championship, którego czwarty sezon rozpocznie się w ten weekend od 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona.
Do napędu jednoosobowego prototypu zaprzęgnięto umieszczony centralnie silnik prosto z Nissana GT-R Nismo GT3. To sprawdzające się od kilku sezonów w samochodach wszelkiego typu podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności 3,8 litrów, które współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów firmy Hewland. Konkurencja stawia na inne rozwiązania: Mazda RT24-P zasilana będzie turbodoładowanym R4 o pojemności dwóch litrów przygotowanym przez AER, a Cadillac DPi-V.R będzie sprawdzał wytrzymałość wolnossącego V8 o pojemności 6,2 litrów.
Nowy Nissan będzie wykorzystywany przez zespół Tequila Patron ESM, dla którego Onroak Automotive przygotowało dwa egzemplarze. Prototypy zadebiutują w 24-godzinnym wyścigu Daytona, w którym rok temu ESM zwyciężyło w klasyfikacji generalnej prototypem Ligier JS P2 klasy LMP2. Taka sztuka nie udała się nikomu wcześniej. Była to jednocześnie pierwsza wygrana na Daytonie samochodu marki Ligier, pierwsza wygrana samochodu francuskiej konstrukcji i pierwsza wygrana samochodu napędzanego silnikiem Hondy.
Źródło/zdjęcia: Nissan, onroak.com Nissan Onroak DPi na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum