Aktualności
11.03.2017

HK H600 Pininfarina Strefa międzynarodowa

Pininfarina kilkanaście miesięcy temu utraciła swoją niezależność, a jeszcze wcześniej przestała odgrywać kluczową rolę w projektowaniu nowych modeli Ferrari, które od kilku lat marka rysuje u siebie. Współczesna historia włoskiego studia wiedzie w wielu różnych kierunkach. Jednym z nich jest projekt luksusowej limuzyny dla chińskiego Hybrid Kinetic Group.

HK z kwaterą główną w Hong Kongu interesuje się przede wszystkim pojazdami z nowymi źródłami zasilania i sterowania ze szczególnym wskazaniem na silniki elektryczne, baterie i oprogramowanie. W spółce z Pininfariną przygotowano odpowiadający tym zainteresowaniom koncept luksusowej limuzyny H600, który pokazano w tym tygodniu na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie. Wystara otwarta jest dla zwiedzających do dziewiętnastego marca. H600 to część większego przedsięwzięcia, zakontraktowanego na 46 miesięcy partnerstwa, w ramach którego Pininfarina wspomoże HK w przygotowaniu samochodów seryjnych.

HK H600 Pininfarina

Koncept H600 mierzy około 5,2 metra długości, mieści pięć osób oraz jakieś 500 litrów bagażu. Ważący na sucho 1870 kilogramów pojazd zbudowano na aluminiowym szkielecie. Samochód wprawiają w ruch silniki elektryczne, a system odzyskiwania energii oraz dodatkowy silnik, mikro turbina służą ładowaniu baterii w trakcie jazdy i zwiększenia zasięgu do ponad tysiąca kilometrów. Cały układ napędowy dostarcza maksymalnie przeszło 815 koni mechanicznych, które przekazywane są na wszystkie cztery koła z funkcją inteligentnego rozdziału momentu obrotowego w zależności od potrzeby.

HK H600 Pininfarina

Cały projekt adresowany jest do ludzi sukcesu, którzy cenią sobie podróżowanie w ciszy, luksusie oraz w otoczeniu detali z drogich materiałów i najnowszych technologii. I lubią zaoszczędzić na czasie: limuzyna ma rozpędzać się do prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie zaledwie 2,9 sekund. Samochód wyposażono między innymi w cyfrowe wyświetlacze o dużej przekątnej z obsługą gestami, detale z drewna, aluminium i miedzi. Przyszłe, seryjne modele HK, wywodzące się z konceptu H600 będą kierowane w pierwszej kolejności do klientów z Chin. Ale nie tylko: Hybrid Kinetic Group ma swoje oddziały również we Włoszech i USA, z których może razić również inne rynki.

Skomentuj na forumUdostępnij