Aktualności
14.09.2017

BMW M8 GTE Zdrowa rywalizacja

W przyszłym roku zobaczymy zupełnie nowe, produkcyjne BMW serii 8, którego pojawienie się zwiastował w maju efektowny koncept. Bawarska firma pokazała jednocześnie zamaskowany prototyp mocarnego M8 i zapowiedziała, że szykuje wersję wyścigową najwyższego szczebla. Torowe M8 jest już prawie gotowe, a jego pierwszy start zaplanowano na styczeń.

Zupełnie nowe, wyścigowe BMW wjedzie tam, gdzie nie dotarło dzisiejsze M6, opracowane tylko w specyfikacji GT3 i pochodnych. Wyczynowe M8 będzie maszyną klasy GTE, która zostanie wystawiona w grupie Pro w długodystansowych mistrzostwach świata World Endurance Championship razem z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans oraz w północnoamerykańskim pucharze WeatherTech SportsCar Championship. Coupe wystartuje pierwszy raz pod koniec stycznia w 24-godzinnym wyścigu Daytona, a w tym i przyszłym tygodniu można je oglądać pierwszy raz publicznie podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

BMW M8 GTE

M8 GTE wyjechało na swoje pierwsze testy przy fabryce w Dingolfing, w której będzie budowana drogowa "Ósemka", pierwszego lipca. Coupe od BMW Motorsport będzie zasilane widlastą ósemką z technologiami TwinPower Turbo o pojemności ograniczonej przez przepisy do czterech litrów. Podobnie z mocą: ponad 500 koni mechanicznych, zależnie od przepisów i zależnego od danego toru i konkurencji BoP (Balance of Performance). Napęd na tylne koła przenosić będzie sekwencyjna skrzynia o sześciu biegach, mechanizm różnicowy i ograniczonym poślizgu i węglowe sprzęgło Sachs. Układ kontroli trakcji opracowano przy pomocy systemu sztucznej inteligencji. Maszyna wykorzystująca szeroko włókna węglowe waży 1220 kilogramów i mierzy 498 centymetrów długości.

BMW M8 GTE

Każdy egzemplarz M8 GTE będzie składany ręcznie z elementów, które w dużej mierze powstały na drodze skanowania, projektowania i drukowania 3D, po które wcześniej sięgnięto przy okazji tegoroczne M4 DTM. Takie podejście skróci również czas przygotowania nowych lub zmodernizowanych części nawet do 24 godzin. Przyszły, przejściowy supersezon World Endurance Championship rozpocząć ma się od wyścigu na Spa-Francorchmaps w maju i zakończyć na Le Mans w 2019 roku (dwa Le Mans w sezonie!). BMW wystartowało w Le Mans po raz pierwszy w 1939 roku z modelem 328, a ostatni raz fabryczny zespół widzieliśmy tam w 2011 roku z modelem M3 GT2. Kierowcy M8 będą rywalizować w grupie GTE Pro z zawodnikami w autach marek Aston Martin, Chevrolet, Ferrari, Ford i Porsche.

Skomentuj na forumUdostępnij