Alpine A110 Cup - Nowa przygoda
Wiosną tego roku Francuzi przypieczętowali wskrzeszenie marki Alpine premierą zupełnie nowego coupe A110 z silnikiem umieszczonym centralnie. Latem zapowiedzieli, że oprócz modelu drogowego przygotowany zostanie również wyścigowy, który utworzy puchar jednego producenta. Dziś torowe A110 Cup jest już właściwie gotowe.
A110 Cup zostało zbudowane w fabryce Alpine w Dieppe na aluminiowym szkielecie z wbudowaną klatką bezpieczeństwa i aluminiową karoserią, na której pojawiło się dodatkowe, dyskretne ospoilerowanie oraz dyfuzor. Samochód został odchudzony do około 1050 kilogramów i wyposażony w 65-litrowy zbiornik paliwa. Standardem jest między innymi kubełkowy fotel Sabelt, kierownica XAP inspirowana prototypem Alpine A470 klasy LMP2, wspomaganie kierownicy, regulowane amortyzatory firmy Öhlins, hamulce z zaciskami Brembo i tarczami o średnicy 355/333 milimetrów przód/tył, samoblokujący się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Francuski ścigacz zasilany jest 1,8-litrowym, benzynowym silnikiem z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który pracuje za plecami kierowcy i wprawia w ruch tylne koła z 18-calowymi felgami i oponami Michelin. Jednostka rozwija około 270 koni mechanicznych, o kilkanaście koni więcej od drogowego, cięższego o kilkadziesiąt kilogramów A110. Maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian: 320 niutonometrów. Dla wyścigowego A110 Cup przygotowano nową skrzynię biegów: 6-stopniowy, sekwencyjny mechanizm opracowany przez Signatech and 3MO (drogowe coupe korzysta z 7-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni Getrag).
Torowe Alpine będzie bohaterem markowego pucharu Alpine Europa Cup, zaaprobowanego przez FIA i organizowanego przez Signatech. Na pierwszy, przyszłoroczny sezon złoży się sześć rund z dwunastoma, 30-minutowymi wyścigami w pięciu krajach, zaczynając od czerwcowej eliminacji na Circuit Paul Ricard we Francji i kończąc w październiku na Barcelona-Catalunya w Hiszpanii. Kierowcy będą klasyfikowani w trzech kategoriach z pulą nagród przekraczającą 160 tysięcy euro: generalka, Junior (poniżej 25 lat) i Gentelman (powyżej 45 lat). Alpine wycenia A110 Cup na okrągłe 100 tysięcy euro, nie wliczając podatków. Kolejne 20 tysięcy euro będzie wymagane przy zapisie na sezon plus 20 tysięcy euro depozytu.
Źródło/zdjęcia: Alpine Alpine A110 Cup na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum