Aktualności
21.12.2017

Aznom SerpaS Szczególne upodobania

W przyszłym roku swoje dziesiąte urodziny świętować będzie Camal Studio, włoska firma stylistyczna, dedykowana wszystkiemu od przedmiotów codziennego użytku po samochody. Od chwili założenia studio nie przestaje dążyć do wprowadzenia na drogi i pod dachy kolekcjonerów samochodów własnego pomysłu. Najnowszy z nich to sportowy model SerpaS.

Poprzednie projekty z turyńskiego Camal Studio, mające bazować na samochodach Maserati lub Bugatti z lat dziewięćdziesiątych, kończyły jedynie na ekranach komputerów. Z modelem SerpaS może być zupełnie inaczej - auto zaprojektowano na potrzeby zakładu Aznom Automotive z Monzy, który znany jest z niezliczonej liczby konceptów, projektów specjalnych, samochodów budowanych na specjalne zamówienia i luksusowych drobiazgów. SerpaS ma być propozycją dla amatorów spartańskich, lekkich wozów sportowych z otwartą karoserią, które najlepiej czują się na torze wyścigowym.

Aznom SerpaS

Model SerpaS - w turyńskim dialekcie "wąż" - budowany będzie na rurowej ramie, wzmacnianej panelami z włókien węglowych. Dach? Drzwi? Szyby, łącznie z przednią? Nie ma. Kierowcę i pasażera chronić będzie tylko niewielka owiewka. Karoseria budowana będzie ręcznie z aluminium, z wyłączeniem klapy komory silnika, przedniego spoilera i tylnego skrzydła, które wykonane będą z włókien węglowych. Samochód o długości niespełna 4,08 metra ważyć ma około 900 kilogramów. Do jego napędu zaprzęgnięty będzie umieszczony centralnie silnik V8 o pojemności tylko 2,6 litrów.

Aznom SerpaS

Twórcy Aznom SerpaS zapowiadają, że jednostka napędowa dostarczać ma ponad 360 koni mechanicznych przy 10,3 tysiącach obrotów na minutę i tylko niecałe 280 niutonometrów (na jedną tonę przypadać będzie przeszło 403 KM). W planach jest również wariant elektryczny, który miałby dysponować mocą co najmniej 200 koni mechanicznych. Pierwsze egzemplarze mają trafić do właścicieli dopiero w 2020 roku. Zakup auta będzie wiązał się z możliwością odwiedzenia fabryki na każdym etapie produkcji auta oraz pakietem szkoleniowym na torze Monza.

Skomentuj na forumUdostępnij