
Alpine A110 GT4 - Czysta formalność
Pierwsze Alpine tego stulecia, małe coupe A110, które do tej pory dostępne było tylko w limitowanej specyfikacji Premiere Edition, wchodzi do regularnej produkcji i wjeżdża na tory wyścigowe. Ofertę francuskiej marki wypełnią dwa kolejne poziomy wyposażenia, a obok A110 Cup, pomyślanego o markowym pucharze, stanie torowe A110 GT4.
Alpine od początku swojej działalności w latach pięćdziesiątych znane było ze sportowych samochodów wykorzystujących mechanizmy Renaulta. Ostatnie modele marki wyjechały z fabryki w połowie lat dziewięćdziesiątych po czym nastała cisza. Marka wróciła z zupełnie nowym, drogowym coupe A110 o długości niespełna 4,2 metra dokładnie rok temu. Pojazd z 1,8-litrowym, turbodoładowanym, umieszczonym centralnie silnikiem o czterech cylindrach, mocy 252 koni mechanicznych i momencie obrotowym 320 niutonometrów ważył tylko 1080 kilogramów. Czegoś takiego na rynku brakowało.

Pierwszą partię auta, wyprzedaną w zaledwie pięć dni, przygotowano w limitowanej do 1955 sztuk wersji Premiere Edition z takimi elementami, jak specjalne malowanie, felgi, fotele Sabelt oraz detale z włókien węglowych. W ślady takiej wersji pójdzie regularna, odchudzona specyfikacja Pure, obok której dostępna będzie też Legende z bogatszym wykończeniem i wyposażeniem wnętrza. A110 wyruszy również na tory wyścigowe, co już kilka miesięcy temu zaanonsowano razem z premierą odchudzonego o kilkadziesiąt kilogramów i wzmocnionego do 270 koni mechanicznych A110 Cup.

W tym miesiącu na wystawie samochodowej w Genewie zadebiutowało kolejne torowe A110, które opracowano wspólnie z zakładem Signatech. To samochód przygotowany według specyfikacji GT4, która od kilku lat zyskuje coraz większą popularność na całym świecie i przyciąga nowych producentów. Model ma jeszcze więcej mocy, niż Cup i jeszcze więcej docisku aerodynamicznego (dokładne dane techniczne nie są jeszcze znane). Na torze A110 GT4 pojawi się w drugiej połowie tego roku, a do produkcji wejdzie przed startem sezonu 2019. Właściciele wyścigowego Cup będą mogli zamówić u Alpine pakiet modyfikacji do szczebla GT4.
Źródło/zdjęcia: Alpine Alpine A110 GT4 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum