
Hyundai Le Fil Rouge - Wspólny wątek
Hyundai bez słowa ostrzeżenia wydał na świat koncept o dźwięcznej nazwie Le Fil Rouge. Ten francuski termin oznacza powtarzający się motyw. Projekt nie stara się przewidzieć przyszłości i nadciągających przemian technologicznych. Le Fil Rouge zapowiada rewolucję stylistyczną wśród produkowanych seryjnie samochodów koreańskiej marki.
Le Fil Rouge wyznacza początek zupełnie nowego kierunku stylistycznego marki i poszukuje punktów zaczepienia z konceptem coupe, który wyprodukowano w 1974 roku. Projekt przygotowano pod okiem Luca Donckerwolke'a, który dowodzi placówką Hyundai Design Center i który wcześniej pracował dla takich marek, jak Bentley, Lamborghini, Audi, Seat i Skoda. Belg trafił do Hyundai'a pod koniec 2015 roku, a jednym z jego pierwszych zadań było pokierowanie luksusową marką Genesis.

Twórcy Le Fil Rouge opisują jego styl jako "Sensuous Sportiness", zmysłowy, sportowy charakter. Motyw ten ma przewijać się w najbliższej przyszłości przez wszystkie, produkowane seryjnie samochody Hyundai'a, od pojazdów najniższych segmentów po największe SUV'y. Podejście to obiecuje wyraziste osłony chłodnic z elementami towarzyszącymi i linie rysowane jednym pociągnięciem ołówka. Podobna filozofia ma znaleźć odzwierciedlenie w kabinie, którą w koncepcie opanowały wielkie panele z drewna, cyfrowe ekrany i biegnący wzdłuż, unoszący się w powietrzu most konsoli środkowej.

Technologie skrywające się za Le Fil Rouge, który miał swoją światową premierę na osiemdziesiątym ósmym salonie samochodowym w Genewie w Szwajcarii, pozostają tajemnicą. Hyundai nie wspomina nic o układzie napędowym ani pokładowych wynalazkach multimedialnych, oprócz wspomnienia o trybie jazdy autonomicznej i systemie klimatyzacji, którego nawiewy wykorzystują zakrzywione płaszczyzny wnętrza. Kiedy nowy styl zadomowi się w autach produkowanych seryjnie? Wygląda na to, że bardzo szybko. Już teraz wiele nowych detali przedostało się do zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi modelu Nexo.
Źródło/zdjęcia: Hyundai Hyundai Le Fil Rouge na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum