Aktualności
27.03.2018

Jaguar F-Pace SVR Dyktando mocy

F-Pace, crossover ze stajni Jaguara, który nagrodzono tytułem światowego samochodu roku 2017 i najlepszego projektu stylistycznego roku, wpadł w sidła oddziału Special Vehicle Operations. Placówka, która zajmuje się najmocniejszymi i najszybszymi autami w koncernie Jaguar Land Rover, zastosowała typową kurację o mocy ponad pół tysiąca koni mechanicznych.

F-Pace na polskim rynku zaczyna się od skromnych 163 KM i niespełna 190 tysięcy złotych, a kończy na 380-konnym wariancie S, którego cena dochodzi do 380 tysięcy złotych. W przypadku mocarnego F-Pace SVR, który na rodzimym rynku pojawi się latem, tak lekko nie będzie. Na terenie Wielkiej Brytanii cenę maszyny, wliczając wszystkie opłaty pozwalające na wyjechanie na drogę, ustalono na prawie 75 tysięcy funtów (aktualnie to równowartość 360 tysięcy złotych). Biorąc poprawkę na Polskę: można śmiało spodziewać się ceny oscylującej w graniczan pół miliona złotych. Co dokładnie będzie się za nią kryło?

Jaguar F-Pace SVR

F-Pace SVR to przede wszystkim potężny silnik, który wysyła maszynę w nieznany jej do tej pory świat. Pod przednią maską pracuje tu pięciolitrowa, widlasta ósemka ze sprężarką, która współpracuje z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów firmy ZF. Motor dostarcza maksymalnie 550 koni mechanicznych i 680 niutonometrów, które przenoszone są na obie osie z kołami na nowych, lekkich felgach o średnicy 21 cali (w opcji 22 cale). Maszyna waży na sucho około dwie tony. Do setki rozpędza się w czasie 4,3 sekund, a jej prędkość maksymalna dochodzi do 283 kilometrów na godzinę.

Jaguar F-Pace SVR

Model firmowany przez SVR to również m.in. przeprojektowane panele karoserii, umożliwiające lepszą wymianę i kierowanie powietrza, nowa kierownica i przełącznik trybów jazdy (Sports Shift Selector), nowe fotele, usztywnione i utwardzone, adaptacyjne zawieszenie, tarcze hamulcowe o średnicy prawie 40 centymetrów, odchudzony wydech z dodatkowymi przepustnicami (Variable Valve Active Exhaust System) oraz pierwszy u Jaguara sterowany elektronicznie, adaptacyjny mechanizm różnicowy na tylnej osi (Electronic Active Differential).

Skomentuj na forumUdostępnij