DS X E-Tense - Szybka przemiana
Za niecały miesiąc od wydzielenia z szeregów Citroena marki DS miną dokładnie cztery lata. Oddział DS Automobiles, nastawiony na samochody stylowe i luksusowe, puszcza przy tej okazji wodze fantazji i pokazuje wizję luksusowego pojazdu nieco dalszej przyszłości. Oto koncept o nazwie X E-Tense, maszyna na rok 2035 i kolejne.
Koncept X E-Tense powstał jako ucieleśnienie francuskiego, awangardowego stylu i jako samochód o sportowym zacięciu, w którym będziemy świetnie się czuć i jeszcze lepiej wyglądać. Karoserię auta tworzą ostre linie, przenikające przez siebie płaszczyzny i duże powierzchnie z oświetleniem, a całość przybiera niespodziewanie asymetryczny kształt. Kierowca siedzi pod gołym niebiem, przesunięty do przodu, a pasażer chowa się nieco z tyłu pod przeszklonym dachem... lub nie ma go w ogóle.
Kierowcę i pasażera mają otaczać włókna węglowe, skóra, metale i drewno oraz... osobisty, holograficzny asystent i sztuczna inteligencja Iris. Na pasażera czeka rozbudowana klimatyzacja, fotel z funkcją masażu oraz sprzęt audio. Podłoga ma być wykonana z elektrochromatycznego szkła, które na zawołanie może stać się przezroczyste po to, abyśmy mogli skontrolować stan drogi, po której się poruszamy lub spotęgować wrażenie prędkości. W razie potrzeby po prawej stronie będzie można zmieścić jeszcze jeden fotel i podróżować w trzy osoby. Tryb jazdy autonomicznej będzie oczywiście standardem.
Koncept X E-Tense wymyślono jako samochód o napędzie elektrycznym z dwoma silnikami przy przedniej osi i kilkoma trybami jazdy. W codziennym użytkowaniu moc auta miałaby być ograniczona do okolic 545 koni mechanicznych. W trybie torowym miałby przekraczać jeden megawat (1360 KM). Jak dokładnie to wszystko działa? Jak dokładnie to wszystko wygląda? Gdzie można zobaczyć to na własne oczy? Niestety X E-Tense istnieje na razie jedynie na ekranach komputerów i nie zapowiada się aby DS Automobiles zamierzało przekuć swoją wizję w coś namacalnego.
Źródło/zdjęcia: DS Automobiles DS X E-Tense na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum