Aktualności
17.05.2018

Volkswagen Golf GTI TCR Lepiej zbudowany

Pod koniec marca Volkswagen oddał w Wolfsburg w ręce właściciela setny egzemplarz wyścigowego Golfa GTI w specyfikacji TCR. Popularność torowego modelu sprawiła, że marka zaczęła drążyć temat jeszcze głębiej i... pokazała w tym miesiącu koncept odpowiednika przeznaczonego do poruszania się po drogach publicznych.

Konepcyjny Golf GTI TCR został pokazany światu przy okazji cyklicznego GTI Meeting nad jeziorem Wörthersee w Austrii, na które co roku ściągają tłumy miłośników niemieckiego koncernu z całego świata. To coś, czego w historii Golfa GTI jeszcze nie było - hot hatch inspirowany bezpośrednio sportami motorowymi z podrasowanym silnikiem, układem hamulcowym, zawieszeniem, nowym body kitem z pomocami aerodynamicznymi, nową tapicerką z mikrowłókien czy kierownicą z czerwoną obrączką, wyznaczającą pozycję na wprost. I przyszłością wykraczającą poza bycie tylko konceptem.

Volkswagen Golf GTI TCR Concept

Volkswagen zaaplikował tu między innymi nowe koła z felgami o średnicy do 19 cali, specjalnie zestrojone zawieszenie adaptacyjne DCC, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnię DSG oraz turbodoładowany silnik z dwiema dodatkowymi chłodnicami, który daje z siebie znacznie więcej, niż w zwykłym GTI (od 220 KM i 350 Nm). Dwulitrowy motor w GTI TCR dostarcza aż 290 koni mechanicznych i 370 niutonometrów, które już od 1600 obrotów na minutę lądują tylko na przedniej osi. Tym samym Golf R z napędem na cztery koła o mocą 310 koni mechanicznych jest GTI TCR bliższy, niż zwykły GTI.

Volkswagen Golf GTI TCR Concept

Golf GTI TCR ma być gotowy do produkcji seryjnej jeszcze przed końcem tego roku. Ma być to najszybszy GTI w obecnej ofercie Volkswagena: kompakt z odpowiednimi opcjami będzie w stanie rozpędzić się do 264 kilometrów na godzinę (w standardzie prędkość maksymalna będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h). Seryjny model będzie od razu rozpoznawalny dzięki nowym felgom, perforowanym tarczom hamulcowym z przodu, dodatkowym grafikom na nadwoziu i oznaczeniu TCR, dodatkowym splitterze z przodu, dyfuzorze z tył oraz końcówkach wydechu (część w standardzie, część w opcji).

Skomentuj na forumUdostępnij