Audi TT RS - Rozrost mięśni
Małe Audi TT powraca do szczytowej formy, którą firmuje wariant noszący oznaczenie RS. Najmocniejsza, drogowa wersja sportowego przeboju niemieckiej marki, pod którą wszystkimi czterema kołami podpisuje się oddział Audi Sport, debiutuje w odświeżonej osłonie kilka miesięcy po modernizacji bazowej gamy TT trzeciej generacji.
W ubiegłym roku TT świętowało swoje dwudzieste urodziny, a latem trzecia generacja sportowego malucha przeszła gruntowną modernizację. Teraz przez operację modernizacji przeszło również najmocniejsze TT RS, które w dotychczasowej formie znane było od wiosny 2016 roku. Auto debiutuje od razu jako coupe oraz roadster, które z zewnątrz poznamy między innymi po powiększonym, ruchomym, tylnym skrzydle z dodatkowymi łopatkami po bokach, przeprojektowanym przodzie z wielkimi wlotami powietrza i światłach (w standardzie z przodu diody LED, w opcjach adaptacyjne diody LED Matrix oraz Matrix OLED).
Sercem TT RS pozostaje nagradzana co rotu turbodoładowana jednostka o pięciu cylindrach, pojemności 2,5 litra i niepowtarzalnym brzmieniu. Umieszczony pod przednią maską motor w dalszym ciągu legitymuje się mocą okrągłych 400 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 480 Nm, który dostępny jest w przedziale od 1950 do 5850 obrotów na minutę. Napęd na obie osie w układzie Quattro przenosi 7-stopniowy automat S-Tronic oraz wielopłytkowe sprzęgła, które w zależności od potrzeby rozdzielają moment pomiędzy osie i poszczególne koła. Do wyboru mamy kilka trybów jazdy, wpływających na pracę układu napędowego, wydechu czy zawieszenia, w tym Comfort oraz Dynamic.
TT RS z zamkniętym nadwoziem waży około 1450 kilogramów. Auto rozpędza się do setki w czasie jedynie 3,7 sekund, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 kilometrów na godzinę (w opcji możliwe jest podniesienie limitu do 280 km/h). Na właścicieli auta - w standardzie lub opcji - czeka wybór felg o średnicy 19 lub 20 cali, cyfrowa deska rozdzielcza Audi Virtual Cockpit, nowe kolory karoserii, sportowe fotele z Alcantarą, nagłośnienie Bang & Olufsen o mocy 680 watt oraz adaptacyjne zawieszenie RS Sport Plus. Odświeżone TT RS pojawi się w salonach sprzedaży Audi na wiosnę. Ceny coupe mają startować od 67,7 tysięcy euro, roadstera od 70,5 tysiąca euro (aktualnie to równowartość około 290 i 305 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Audi Audi TT RS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum