Audi S4 TDI - Istota marki
Najlepiej sprzedający się model w gamie Audi chce sprzedawać się jeszcze lepiej. A wszystko za sprawą gruntownej modernizacji, która po ponad czterech latach od debiutu jak najbardziej należała się obecnej generacji A4, bo o tym aucie mowa. Jednocześnie kuracji odmładzającej poddano usportowione S4, które skręciło... w kierunku hybrydyzacji i Diesla.
Nowe S4 z dopiskiem TDI nie jest tak wielkim zaskoczeniem, jak mogłoby wyglądać: w kwietniu w tym samym kierunku poszły limuzyny S6 i S7 Sportback oraz coupe S5. W każdym z nich i w odmłodzonym S4 w wersji sedan (Limousine) i kombi (Avant) wylądowały wysokoprężne, turbodoładowane jednostki V6 o pojemności prawie trzech litrów. Silnik pracuje nie tylko po presją tradycyjnej turbosprężarki, ale również elektrycznej sprężarki, która ma działać orzeźwiająco i oczyszczająco (eliminacja turbodziury, zwiększenie dostępnej moc przy niższych obrotach, redukcja zapotrzebowania na paliwo i tak dalej). Silnik spalinowy w S4 dostarcza 347 koni mechanicznych oraz aż 700 niutonometrów
Na tym nie koniec. S4, wzorem wspominanych wyżej modeli, jest lekką hybrydą (MHEV) z rozrusznikiem/generatorem, który działa w 48-woltowej sieci. Układ ten pozwala m.in. na odzyskiwanie energii kinetycznej z hamowania, która przechowywana jest w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 0,5 kWh. MHEV w zwykłym użytkowaniu ma pozwalać na oszczędzenie do 0,4 litrów paliwa na setkę. V6 współpracuje z 8-stopniowym automatem Tiptronic oraz układem stałego przeniesienia napędu na obie osie Quattro z systemem aktywnego rozdziału momentu obrotowego między koła tylnej osi. Niemiecka maszyna ma rozpędzać się do setki w czasie 4,7 sekund (sedan). Jej prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.
W odmłodzonym S4 przeprojektowano prawie całą karoserię, przenosząc z poprzedniej serii właściwie tylko klapę silnika, dach i klapę bagażnika. Model wzbogacono o nowe światła w technologii LED, które są teraz standardem w każdym A4, oraz jeszcze więcej opcji jeśli chodzi o felgi, kolory nadwozia, wykończenie wnętrza i wyposażenie dodatkowe. Zmodernizowano również system multimedialny, zarówno jeśli chodzi o oprogramowanie, wyświetlacz i sterowanie (na przykład z konsoli środkowej zniknęło pokrętło). Na rynkach pozaeuropejskich nadal dostępne będzie benzynowe S4 z trzylitrowym motorem TFSI o mocy 354 koni mechanicznych i momencie obrotowym 500 niutonometrów.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi S4 TDI na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum