Bizzarrini P538 - Moc na zamówienie
Grupa inżynierów z tajlandzkiego Cobra International i Kevin Gallahan stojący razem za projektem supersportowego coupe Arbitrage GT połączyli siły ze słynnym włoskim konstruktorem, Giottem Bizzarrinim, który w tym roku obchodzi swoje 82 urodziny. Efekt ich prac ma być pokazany już późną jesienią tego roku. Będzie nim współczesne wcielenie Bizzarrini P538.
. Wspólne cechy płyty podłogowej nowego P538 oraz Arbitrage GT sprawiły, że zespoły pracujące nad tymi dwoma modelami podjęły współpracę. Ostatnią kwestią pozostała stylizacja nadwozia. Tu poproszono o pomoc Stefan Schulze, który ma już na koncie tak wspaniałe projekty jak Peugeot 4002 oraz współczesne wizje Vectora W8 i De Tomaso Pantery. Projekt nadwozia był stale nadzorowany przez Bizzarriniego dopóki nie osiągnął w pełni satysfakcjonującej formy. Trzeba przyznać, że Bizzarrini wiedział kiedy powiedzieć "To jest to!". Wnętrze zaprojektowali ekspercji z Uniwersytetu Silapakorn.
Nowe Bizzarrini P538 zgodnie z tradycją (dwa oryginalne egzemplarze P538 zbudowane przez Bizzarriniego między 1966 a 1968 rokiem napędzały silniki V8 od Chevroleta) napędzane będzie silnikiem LS7 znanym z Corvette, którego moc na życzenie klienta może zostać podniesiona nawet do 1000 KM. Standardowo auto ważące około 800 kilogramów (!) dysponować będzie mocą ponad 500 KM. Z V8 współpracować będzie 6-stopniowa skrzynia biegów CIMA 6 znana z Pagani Zondy i Koenigsegga CCX.
Już w listopadzie tego roku nowe P538 stawić ma się na włoskim Nardo. W ciągu 4 lat ma być wyprodukowane 100 egzemplarzy. W związku z tym projekt Arbitrage GT został zawieszony na czas nieokreślony.
Sam Giotto Bizzarrini rozpoczął swoją karierę jeszcze w latach pięćdziesiątych w Ferrari. Pracował tam nad takimi modelami jak 250 GTO i Testa Rossa. Pod jego okiem powstały pojazdy Iso Rivolta GT i Iso Grifo oraz American Motors AMX/3. Bizzarrini zaprojektował także silnik V12 dla Lamborghini 350 GTV a w 1961 roku założył własną firmę, która wypuściła takie modele jak Competizione P538, Duca d'Aosta oraz GT Strada 5300.
Źródło/zdjęcia: bizzarrini-p538.com Bizzarrini P538 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum