Aktualności
25.06.2019

Audi SQ8 TDI Pełne pełnomocnictwo

Wysokoprężne silniki Audi nie przestają zdobywać nowych terenów, ze szczególnym wskazaniem na usportowione modele, które firmowane są literą S. Jednostki TDI pojawiły się już w kilku limuzynach, coupe i crossoverach tego typu. I końca nie widać. Następne w kolejce do dystrybutorów z olejem napędowym ustawia się zupełnie nowe SQ8.

Jeden z największych SUV'ów w ofercie Audi w usportowionej wersji reklamowany jest jako jeden z najmocniejszych, wysokoprężnych samochodów osobowych na europejskim rynku. Maszynę zasila podwójnie turbodoładowana jednostka V8 o pojemności czterech litrów, z której płynie 435 koni mechanicznych i aż 900 niutonometrów (w zakresie od 1,25 do 3,25 tysiąca obrotów na minutę)! Takie zaplecze pozwala na rozwinięcie prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie jedynie 4,8 sekund. Prędkość maksymalną SQ8 TDI ograniczono do skromnych 250 km/h. To oczywiście nie wszystko: nowa propozycja Audi jest hybrydą typu MHEV (mild hybrid electric vehicle).

Audi SQ8 TDI

Widlaste TDI o ośmiu cylindrach skrywa w sobie najnowsze technologie, które znamy z innych modeli marki. Motor współpracuje z dwiema turbosprężarkami, ulokowanymi pomiędzy rzędami cylindrów oraz z zasilanym elektrycznie kompresorem, który sprawdza się przede wszystkim przy niskich prędkościach obrotowych. Na tym nie koniec. Z wałem korbowym połączono rozrusznik/generator o mocy 8 kW, który podłączony jest pod litowo-jonowe baterie. Taki układ pozwala na odzyskiwanie energii z wytracania prędkości, chwilową podróż na obrotach jałowych lub całkowite wyłączenie silnika spalinowego na maksymalnie 40 sekund (do chwili ponownego wciśnięcia pedału gazu). Standardem jest również funkcja start/stop

Audi SQ8 TDI

Napęd w SQ8 TDI przenoszony jest na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni Tiptronic (w zwykłych warunkach 60% momentu obrotowego ląduje na tylnych kołach). Maszynę w standardzie lub opcji uzbrojono w system tylnych kół skrętnych (w wersji SQ8 TDI Vorsprung), adaptacyjny układ kierowniczy, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, sportowy mechanizm różnicowy i adaptacyjne stabilizatory zawieszenia (w wersji SQ8 TDI Vorsprung), reflektory HD Matrix LED, nagłośnienie Bang & Olufsen oraz przygotowane tylko dla SQ8 elementy wykończenia i wyposażenia, jak wydech z czterema końcówkami, osłona chłodnicy z pionowymi żeberkami oraz 22-calowe felgi.

Skomentuj na forumUdostępnij