Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid - Konsekwentna koncentracja
Oczekiwanie na najmniejszą wersję trzeciej generacji Cayenne dobiegło końca. Porsche pokazało zupełnie nowe wydanie Turbo S, które wzorem limuzyny Panamera idzie w kierunku hybrydowego układ napędowego. Oznacza to między innymi o ponad sto koni mechanicznych więcej w porównaniu do spalinowego poprzednika.
Nowe Cayenne Turbo S E-Hybrid ujawniono od razu w obu wersja nadwoziowych, czyli również jako stylowe Coupe, które zobaczyliśmy po raz pierwszy w marcu tego roku. Auta rozpoznamy między innymi po zielonych zaciskach hamulcowych, węglowo-ceramicznych tarczach hamulcowych w standardzie oraz 21-calowych felgach typu Aero. Standardem jest również system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control, układ rozdziału momentu obrotowego Porsche Torque Vectoring Plus z blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi oraz adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie Porsche Active Suspension Management. Wśród opcji znajdziemy skrętne koła tylnej osi oraz felgi w rozmiarze 22 cali, a w przypadku Coupe dach z włókien węglowych.
Hybrydowego SUV'a z napędem obu osi zasila w pierwszej kolejności turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, które współpracuje z 8-stopniową przekładnią Tiptronic S. Między silnikiem spalinowym, a skrzynią biegów umieszczono dodatkowy silnik elektryczny oraz sterujące ich współpracą sprzęgło (Electric Clutch Actuator). Widlasta ósemka produkuje 550 KM oraz 770 Nm, a silnik elektryczny jest w stanie wygenerować do 136 PS oraz 400 Nm. Maksymalna moc układu napędowego sięga 680 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy 900 niutonometrów. Ważące blisko 2,5 tony Porsche ma rozpędzać się do setki w czasie 3,8 sekund (z pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna ma sięgać 295 kilometrów na godzinę. Dzięki litowo-jonowym bateriom o pojemności 14,1 kWh hybrydowe Cayenne Turbo S będzie mogło przejechać bez udziału silnika V8 do 40 kilometrów z prędkością do 135 km/h.
Na samym Cayenne Turbo S E-Hybrid nowości Porsche w kategorii hybryd się nie kończą. Marka przygotowała jednocześnie model Cayenne E-Hybrid Coupe z turbodoładowanym, trzylitrowym silnikiem V6. Moc całego układu napędowego w takim przypadku sięga 462 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy dochodzi do 700 niutonometrów, a zasięg elektryczny wynosi do 43 kilometrów. Według norm pomiarowych NEDC spalanie wszystkich hybrydowych odmian Cayenne... nie przekracza czterech litrów na setkę. Modele można już zamawiać. Cayenne Turbo S E-Hybrid wyceniono na 843 tysiące złotych, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe na 864 tysiące złotych. Zwykłe Cayenne E-Hybrid kosztuje 440 tysięcy złotych, a za Cayenne E-Hybrid Coupe trzeba zapłacić co najmniej 469 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum