Aktualności
10.09.2019

Ferrari 812 GTS Zapomniany format

Najmocniejsza berlinetta Ferrari z widlastą dwunastką pod maską była w ostatnich latach punktem wyjścia dla kilku projektów specjalnych z otwartą karoserią, ale w regularnej produkcji roadstera V12 nie było już od kilku dekad. Aż do teraz. Oto zupełnie nowe 812 GTS, spadkobierca liczącego już pięćdziesiąt lat modelu 365 GTS4.

Ostatnie, otwarte Ferrari z silnikiem V12 pod przednią maską świat zobaczył w regularnej produkcji w 1969 roku pod postacią 365 GTS4 właśnie. Później ograniczono się do limitowanych serii specjalnych. W ostatnich dwudziestu latach pojawiły się cztery takie modele: 550 Barchetta od Pininfariny, Superamerica, SA Aperta oraz F60America. Teraz lukę w ofercie Ferrari wypełnia 812 GTS, najmocniejszy, drogowy kabriolet na świecie. Samochód z karoserią zaprojektowaną w fabrycznym Ferrari Styling Centre wyposażono w twardy, automatycznie składany i rozkładany dach, który można aktywować także podczas jazdy przy prędkościach do 45 kilometrów na godzinę. Otworzenie dachu zajmuje tylko czternaście sekund.

Ferrari 812 GTS

GTS bazuje na coupe 812 Superfast, które zadebiutowało dwa i pół roku temu. To oznacza, że do napędu samochodu zaprzęgnięte jest wolnossące V12 o pojemności 6,5 litra, które kręci się aż do 8,9 tysięcy obrotów na minutę. Maksymalna moc silnika sięga 800 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy 718 niutonometrów (dokładnie tyle samo, co w coupe), z których 80% dostępne jest już od 3,5 tysiąca obrotów na minutę. V12 współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią o siedmiu biegach, która wysyła moc na tylną oś. Standardem jest m.in. adaptacyjne zawieszenie, system tylnych kół skrętnych, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz najnowsze systemy elektroniczne, które kontrolują poślizgi i przyczepność kół w zależności od wybranego trybu jazdy.

Ferrari 812 GTS

Roadster ze względu na niezbędne wzmocnienia podwozia jest cięży od coupe o około 75 kilogramów (na sucho 1600 kilogramów), ale jego osiągi nie robią mniejszego wrażenia. Ferrari 812 GTS rozpędza się do setki w niecałe trzy sekundy, a po 8,3 sekundach przekracza 200 km/h! Prędkość maksymalna: co najmniej 340 kilometrów na godzinę. Włoska maszyna miała swoją premierę w siedzibie marki w Maranello. Na salonie samochodowym we Frankfurcie, który będzie otwarty dla zwiedzających do 22 września, nie będzie można jej zobaczyć: Ferrari jest jedną z kilku marek, która nie weźmie udziału w wystawie. Ile będzie kosztować 812 GTS? Ferrari jak zwykle takich informacji nie ujawnia.

Skomentuj na forumUdostępnij