Karma Revero GTS - Wyczuwalna obecność
Wiosną tego roku kalifornijskie Karma Automotive pokazało zmodernizowaną limuzynę Revero GT, wywodzącą się z upadłego Fiskera Karmy, przy której pomagała między innymi włoska Pininfarina. W tym miesiącu na wystawie w Los Angeles zadebiutowała kolejna wersja hybrydowego auta. Oto Revero GTS, specyfikacja o sportowym zacięciu.
Na pokładzie modelu GTS do akcji wchodzi między innymi system wektorowania momentu obrotowego pomiędzy poszczególne osie i koła, zoptymalizowane baterie, autorski sprzęt audio Soloscape o mocy 570 watów, nowe przyciski dotykowe na kierownicy, detale z włókien węglowych lub drzew, które padły z powodów naturalnych, skórzane obicia od szkockiego Bridge of Weir oraz nowe oprogramowanie i falowniki, które zamieniają płynący z baterii prąd stały na prąd przemienny płynący do silników elektrycznych. W ramach modyfikacji zoptymalizowano takie funkcje, jak kontrola szybkiego startu, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz odzyskiwanie energii kinetycznej z hamowania.
Na układ napędowy Revero GTS składają się dwa silniki elektryczne o mocy 544 koni mechanicznych i momencie obrotowym 861 niutonometrów, litowo-jonowe baterie o pojemności 28 kWh oraz trzycylindrowy, turbodoładowany silnik od BMW, który służy jako generator do ładowania baterii. Model GTS rozpędza się do 60 mil na godzinę w czasie niespełna 3,9 sekund (o 0,6 sekundy lepiej od Revero GT, w którym moment obrotowy jest mniejszy o 85 Nm), a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 130 mil na godzinę (około 210 kilometrów na godzinę). Do wyboru są trzy tryby jazdy: elektryczny Stealth, Sustain z aktywnym silnikiem spalinowym oraz Sport, w którym silniki elektryczne oraz generator przestają szukać oszczędności i pracują nad jak najdynamiczniejszą jazdą.
Tylko z wykorzystaniem baterii model GTS będzie w stanie przejechać do 130 kilometrów, o jakieś 60% więcej w porównaniu do swoich przodków. Samochód będzie produkowany ręcznie w centrali działającego dopiero od pięciu lat Karma Automotive w Moreno Valley w Kalifornii. Maszynę, którą wyceniono na niecałe 150 tysięcy dolarów (obecnie to około 580 tysięcy złotych), można już zamawiać w USA. Pierwsze egzemplarze mają trafić do właścicieli w pierwszym kwartale przyszłego roku. Przed końcem tego roku klienci otrzymają pierwsze, seryjne sztuki bazowego Revero GT, a w roku 2021 mamy zobaczyć zupełnie nową platformę Karmy, która będzie punktem wyjścia dla kolejnych modeli. Do tej pory zapowiedziano między innymi użytkowego pick-up'a.
Źródło/zdjęcia: Karma Automotive Karma Revero GTS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum