
Karma Revero GT - Czyste konto
Karma Automotive, które powstało kilka lat temu po bankructwie Fiskera i przejęciu projektu hybrydowej limuzyny Karma, którą przemianowano na Revero, otwiera nowy rozdział swojej krótkiej historii. Punktem zwrotnym ma być gruntownie zmodernizowana limuzyna Revero GT z technologiami prosto od niemieckiego BMW.
Kalifornijskie Karma Automotive działa oficjalnie od 2014 roku, zatrudnia blisko tysiąc osób na całym świecie (między innymi w oddziale w Chinach) i należy do chińskiego Wanxiang Group. Nowe Revero GT - następcę Revero sprzed blisko trzech lat, które nie różniło się wiele od modelu Fiskera - pokazano światu podczas tegorocznej wystawy Auto Shanghai, na którą przywieziono również dwa koncepty, zapowiadające rychłe poszerzenie oferty marki, w tym coupe z karoserią zaprojektowaną przez włoską Pininfarinę, która szykuje się na podbój USA.

Nowe Revero GT, które rozpoznamy przede wszystkim po przeprojektowanej przedniej części karoserii, pozostaje elektryczną limuzyną, która karmi się benzyną wyłącznie w celu ładowania litowo-jonowych baterii o pojemności 28 kWh, ulokowanych w tunelu środkowym. Do tego właśnie służy pracując pod przednią maską 3-cylindrowa jednostka BMW z rodziny TwinPower Turbo, która pozwala na zwiększenie zasięgu do około 580 kilometrów. Na samych bateriach Revero GT jest w stanie przejechać do 130 kilometrów, a do ich ładowania w czasie jazdy służy również system odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania.

Do właściwego napędu limuzyny wykorzystywane są dwa silniki elektryczne na tylnej osi. Układ napędowy generuje do 543 koni mechanicznych oraz 746 niutonometrów, które pozwalają na rozpędzenie się do setki w czasie około 4,5 sekund. W planach jest również jeszcze mocniejszy i jeszcze szybszy wariant GTS, w którym sprint do setki spadnie poniżej czterech sekund. Limuzyna będzie oferowana z szerokimi możliwościami indywidualizacji oraz elektronicznymi asystentami wspomagającymi kierowcę i poprawiającymi bezpieczeństwo. Pierwsze egzemplarze mają trafić do właścicieli jeszcze przed końcem tego roku, ale ceny modelu Karma Automotive jeszcze nie zdradza.
Źródło/zdjęcia: Karma Automotive Karma Revero GT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum