Mercedes-AMG GLB 35 - Podwyższona pozycja
Model GLB to jeden z najmłodszych wynalazków w palecie Mercedes-Benza: kompaktowe połączenia SUV'a i terenówki, które nie ma bezpośredniego przodka. Pojazd jako koncept został pokazany wiosną tego roku, a minionego lata zadebiutował w wersji gotowej do produkcji seryjnej. Autem zajął się już również oddział Mercedes-AMG: oto GLB 35.
Pod oznaczeniem 35 skrywają się najmniejsze modele firmowane przez markę Mercedes-AMG, dla których przyszykowano rzędową jednostkę o czterech cylindrach, usadowioną pod względem osiągów i rozmiarów na najniższym szczeblu we współczesnym dorobku AMG (do tej pory motor znalazł wykorzystanie przede wszystkim w różnych wariantach modelu A 35). Umieszczony pod przednią maską, turbodoładowany silnik GLB 35 mierzy prawie dwa litry pojemności, z których wyciśnięto 306 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy sięga 400 niutonometrów, które dostępne są w zakresie od trzech do czterech tysięcy obrotów na minutę.
Przeniesienie napędu na obie osie realizowane jest poprzez automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów AMG Speedshift DCT 8G o ośmiu przełożeniach oraz układ AMG Performance 4Matic. Ten ostatni pozwala na wysyłanie na przednią oś od 50 do 100% momentu obrotowego, w zależności od warunków drogowych oraz wybranego trybu jazdy. Kierowca ma do wyboru tryby: Slippery (na śliską nawierzchnię), Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. W tym ostatnim takie parametry, jak reakcje silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego czy wydechu może ustawić według własnego uznania. Wyposażenie GLB 35 obejmuje również regulowaną kontrolę stabilności.
Pod szyldem GLB 35 skrywa się również m.in. zupełnie nowe zawieszenie (w opcji adaptacyjny układ AMG Ride Control), nowe felgi o średnicy od 19 do 21 cali, wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 350 milimetrów na przedniej osi, cyfrowa deska rozdzielcza w systemie MBUX oraz nowe elementy karoserii i wnętrza, które można zamówić w wersji z trzema rzędami siedzeń. Pierwszy w historii Mercedes-AMG GLB 35 ma rozpędzać się do setki w czasie 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna będzie ograniczona elektronicznie do 250 kilometrów na godzinę.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG GLB 35 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum