Aktualności
05.02.2020

Renault Megane RS Małe zmiany

Renault przygotował pakiet modernizacji dla modelu Megane, jednego z największych przebojów w swojej całej historii. Przy okazji uatrakcyjnienia oferty skierowanej do masowego odbiorcy francuska marka zajęła się również sportowymi specyfikacjami, czyli najmocniejszymi i najszybszymi odmianami RS, RS Trophy oraz RS Trophy-R.

Na pokładzie Megane po modernizacji znajdziemy między innymi nowe systemy multimedialne w trzech wersjach, rozbudowany system Multi-Sense panujący nad definicjami różnych ustawień samochodu, poprawione systemy wspomagania kierowcy, pakietem wyposażenia i wykończenia RS Line oraz hybrydową wersję napędową chwalącą się technologiami rodem z Formuły 1. W modelu E-Tech zainstalowano silnik elektryczny oraz baterie o pojemności 9,8 kWh, które mają pozwalać na pokonanie nawet 50 kilometrów trybie elektrycznym.

Renault Megane RS

Megane RS stawia teraz na podwozie Sport oraz jednostkę napędową znaną ze specyfikacji RS Trophy. Oznacz to, że już w zwykłym RS z 1,8-litrowego, 4-cylindrowego silnika otrzymamy okrągłe 300 koni mechanicznych oraz 420 niutonometrów (o 20 koni oraz 30 niutonometrów więcej, niż do tej pory), które przenoszone są wyłącznie na przednią oś. Inne nowości w RS to: układ wydechowy z dodatkową przepustnicą, fabryczny system telemetryczny RS Monitor oraz systemy multimedialne wprowadzone w zwykłych Megane. Standardem pozostaje system czterech kół skrętnych 4Control.

Renault Megane RS

Megane RS Trophy pozostaje przy podwoziu w specyfikacji Cup, 300-konnym silniku, mechanizmie różnicowym Torsena, twardszym zawieszeniu oraz hamulcach z lekkimi tarczami i zaciskami Brembo. Najbardziej ekstremalne i najlżejsze z całej rodziny RS Trophy-R wchodzi w nowy okres sprzedażowy z trzema rekordami wśród samochodów przednionapędowych, które w ubiegłym roku ustanowiono na Nürburgring Nordschleife w Niemczech (7 minut i 40,1 sekund), Spa-Francorchamps w Belgii (2 minuty i 48,338 sekundy) oraz Suzuce w Japonii (2 minuty i 25,454 sekund).

Skomentuj na forumUdostępnij