Aktualności
12.02.2020

Aston Martin Vantage Roadster Jeden wymiar więcej

Vantage, najmniejszy z modeli Aston Martina, który słowem i czynem promuje się jednocześnie jako model najbardziej sportowy i najbardziej oddany potrzebom kierowcy, przybiera nową formę. Jaką? Samochód, który przez ostatnie kilkanaście miesięcy dostępny był wyłącznie jako coupe, pozbył się dachu! Oto zupełnie nowy Vantage Roadster.

Aktualny Vantage, czerpiący pełnymi garściami na mocy przejęcia części udziałów w Aston Martine przed Daimlera z dorobku Mercedes-Benza oraz oddziału AMG, został ujawniony w listopadzie 2017 roku. Od tamtego czasu ofertę rozszerzyły edycje limitowane oraz wersja AMR z ręczną skrzynią biegów (która dostępna jest teraz również w bazowym coupe), a na tory wyścigowe wyruszyły Vantage klas GT3, GT4, DTM oraz pucharowy Cup. Zupełnie nowy, dwuosobowy Vantage Roadster wypełnia lukę, którą zostawił po sobie model poprzedniej generacji.

Aston Martin Vantage Roadster

Otwarty Vantage ma być tylko o 60 kilogramów cięższy od coupe (co najmniej 1628 kilogramów na sucho), które pojawiły się razem z mechanizmem składania dachu oraz modyfikacjami podwozia. Auto wyposażono w miękki dach, którego złożenie lub rozłożenie zajmuje tylko niecałe siedem sekund na postoju lub w ruchu przy prędkości do 50 km/h. Maszyna nie traci nic ze swojego sportowego zacięcia: na uzbrojeniu znalazło się między innymi adaptacyjne zawieszenie, dynamiczna kontrola stabilności, adaptacyjna kontrola rozdziału momentu obrotowego oraz sterowani elektronicznie mechanizm różnicowy tylnej osi (w większości specjalnie dostrojone do Roadstera).

Aston Martin Vantage Roadster

Pod maską znajdziemy znajome, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów z rodowodem AMG. Silnik dostarcza 510 koni mechanicznych oraz 685 niutonometrów, które lądują na tylnej osi z pomocą automatycznej skrzyni biegów ZF o ośmiu przełożeniach. Do wyboru mamy kilka trybów jazdy, wpływających na pracę układu napędowego, układu kierowniczego czy zawieszenia: Sport, Sport+ lub Track. Roadster ma rozpędzać się do setki w niespełna cztery sekundy i rozwijać do 306 kilometrów na godzinę (z rozłożonym dachem). Model można już zamawiać, a pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli w drugim kwartale tego roku. Ceny: prawie 127 tysięcy funtów w Wielkiej Brytanii, ponad 157 tysięcy euro w Niemczech i 161 tysięcy dolarów w USA (aktualnie to okolice 63-670 tysięcy dolarów).

Skomentuj na forumUdostępnij